روسیه: توافق بر سر احیای برجام نهایی شود

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به بیانیه‌ کشورهای غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد: به مذاکرات بازگردید، توافق بر سر احیای برجام را نهایی کنید و نگرانی‌ها یکی پس از دیگری در ۴ ماه دیگر برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،‌ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به بیانیه‌ کشورهای غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران و سیاست دوگانه‌ها در قبال برجام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی فهرست بلندبالایی از نگرانی‌ها را در رابطه با انحرافات ایران از پارامترهای برجام ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات مهم وزیر امور خارجه درباره برجام

وی همچنین نوشت: پاسخ ما؛ به مذاکرات بازگردید، توافق بر سر احیای برجام را نهایی کنید و نگرانی‌ها یکی پس از دیگری در ۴ ماه دیگر برطرف خواهد شد.

سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک در حاشیه نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی ادعا کردند ایران تمایلی به اجرای شفاف تعهدات خود ندارد.

تروئیکای اروپا همچنین مدعی شدند ایران به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه مارس متعهد نبوده است.

سه کشور اروپایی خواستار نصب دوباره دستگاه‌های نظارتی و دوربین‌ها در تأسیسات هسته‌ای شدند.

این ادعاها در حالی است که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج از برجام به تعهدات خود عمل نکرد و کشورهای اروپایی نیز هیچ تلاشی در جهت اجرای تعهدات خود نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =