رویداد عصر امید البرز در قالب ۱۵ کمیته تخصصی برگزار می‌شود/ هوش مصنوعی، زمینه‌ساز انقلاب صنعتی دوم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز عنوان کرد: رویداد عصر امید البرز در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست رسانه‌ای چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا اظهار کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاهی است که دانشکده هوش مصنوعی را تأسیس کرده و اکنون با ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته متنوع در این حوزه فعالیت دارد و امسال دو رشته بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد به این دانشکده افزوده شده است.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی رشته‌های «هوش مصنوعی» و «بازی‌های رایانه‌ای»/ به دنبال کاربرد هوش مصنوعی در علوم انسانی هستیم   

وی عنوان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری که ایران باید در زمره ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد بر همین اساس رویداد ملی عصر امید در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه سه دوره قبلی رویداد عصر امید در تهران(خرداد ۱۴۰۱ مصلای امام خمینی)، عسلویه (اسفند ۱۴۰۱) و سیرجان (خرداد ۱۴۰۲) برگزار شد، افزود: امروز کمتر کسی است که به اهمیت هوش مصنوعی واقف نباشد، این رویداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی کشور بوده که میزبانی چهارمین دوره آن به البرز سپرده شده به همین دلیل این رویداد برای استان البرز اهمیت زیادی دارد.

کلانتری اضافه کرد کرد: رویداد عصر امید البرز در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد. تاکنون ۳۸۵ چکیده مقاله و از این تعداد ۲۸۰ مقاله اصلی دریافت شده که ۹۱ مقاله پذیرش و ۷۵ مقاله در حال نهایی شدن است. شرکت‌هایی که در این همایش علمی شرکت کنند، می‌توانند با بخش‌های مختلف استان ازجمله صنایع ارتباط برقرار کرده و تحول‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: از خروجی رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌توان چند مورد اصلی را نام برد، نخست اینکه ابتدا با کمک مجموعه استانداری البرز، کمیته هم‌آفرینی البرز هوشمند می‌تواند سال‌های سال ادامه داشته باشد تا استان را در حوزه هوشمندسازی تقویت کند. نکته دیگر تدوین نقشه راه هوشمندسازی و بحث فراجهانی کردن استان بوده که می‌توان به شبکه هوشمندسازی سراسری و صندوق نوآوری هوش مصنوعی، ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد البرز نیز با بیان اینکه از هوش مصنوعی به‌عنوان انقلاب صنعتی دوم یاد می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این رویداد با محور هوش مصنوعی فرهنگ‌سازی و آشنایی بخش‌های مختلف کشور با هوش مصنوعی است؛ بنابراین سعی کردیم در این رویداد همه شرکت‌های دانش‌بنیان از کل ایران را که در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند، دعوت کنیم تا استان البرز از توانمندی‌های آنان بهره‌مند شود.

علیرضا نیک‌روان بیان کرد: در این رویداد چهارروزه، دو روز کنفرانس تخصصی هوش مصنوعی برگزار خواهد شد. براین اساس این رویداد برای استان البرز حائز اهمیت محسوب می‌شود؛ چراکه بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این رویداد حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =