خبر خوش برای دانشجویان/ دریافت پژوهانه دوبرابری ویژه پایان‌نامه‌های مسئله محور

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: اگر دانشجویان از سامانه نان برای انتخاب موضوع پایان‌نامه و رسانه‌های خود استفاده کنند، مشمول تشویق می‌شوند و مبلغ پژوهانه آن‌ها تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صمد نژاد ابراهیمی، مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پایان نامه های مسئله محور گفت: یکی از اولویت های وزارت علوم این است که پایان نامه ها بر اساس نیاز کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد وزارت علوم می‌شود

وی افزود: اما بر این اساس نمی‌توانیم همه پایان نامه ها را مبتنی بر نیاز جامعه بگذاریم؛ زیرا برخی از پژوهش ها بنیای و لبه دانش است و باید انجام شود که در سال های آینده از اثرات آن بهره‌مند شویم.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره سازمانه ایده‌ها و نیازها (نان) ادامه داد: در حوزه های مختلف، نظام جامع ایده ها و نیازها که مخفف نان است راه اندازی شد که همه شرکت های خصوصی اجرایی و دولتی، مسائل و نیاز های خود را در آن ثبت می کنند.

نژاد ابراهیمی افزود: اگر دانشجویان از سامانه نان برای انتخاب موضوع پایان‌نامه و رسانه‌های خود استفاده کنند مشمول تشویق می‌شوند و مبلغ پژوهانه آن ها تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین انتخاب موضوع پژوهش و پایان‌نامه ها مبتنی بر سامانه را از سال آینده الزامی دانست و گفت: یعنی تحقیقاتی که نیازمحور نباشد انجام نخواهد شد، به جز آن دسته از پژوهش هایی که در لبه دانش حرکت می‌کنند و بنیادی هستند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1200339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =