محمد ربیعی: در استقلال فرصت بازی به من ندادند

مهاجم ذوب آهن اصفهان گفت: رسیدن به پیراهن تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،‌ ذوب‌آهن فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را با محمد ربیعی آغاز کرد و برخلاف فصل گذشته که برای بقا می‌جنگید در این فصل تا اینجای لیگ توانسته خودش را در بین تیم‌های بالای جدول جای دهد.

بیشتر بخوانید:

کنایه زیرپوستی فرهاد مجیدی به مهاجم پیشین استقلال

شاگردان ربیعی حتی در بازی با پرسپولیس هم می‌توانستند برنده میدان باشند و به سختی یک امتیاز به سرخپوشان دادند. این تیم اصفهانی در چهار بازی خارج خانه خود توانسته ۱۰ امتیاز کسب کند و در کل با ۱۱ امتیاز از شش مسابقه در جایگاه دوم جدول رقابت‌ها جای گرفته است. اما با توجه به درخشش محمدجواد محمدی، مهاجم ذوبی‌ها در بازی دیروز این تیم مقابل شمس‌ آذرقزوین که موفق به دبل شد.

ذوب‌آهن متفاوتی را در این فصل می‌بینیم، آیا این نتایج مقطعی است یا تداوم خواهد داشت؟
بازی با شمس‌آذر بازی سنگینی بود که خوشبختانه موفق شدیم ۳ امتیاز آن را کسب کنیم. نتیجه خوبی که در این بازی گرفتیم به مانند دیگر بازی‌ها اصلا اتفاقی نبوده و پشت همه این عملکردها تدبیر و تفکرات تاکتیکی مناسبی بوده که از سوی کادرفنی لحاظ شده و بازیکنان هم با تلاش زیاد توانسته‌اند آنها را اجرا کنند. ما برای هر بازی تاکتیک خاص خودش را داریم و با شناخت کامل از نقاط ضعف و قوت حریف به میدان می‌رویم. تا همین الان در ۴ بازی خارج از خانه‌مان توانسته‌ایم ۱۰ امتیاز کسب کنیم که فکر کنم خودش گویای همه چیز است.  

ذوب‌آهن تیم پرستاره‌ای به‌نظر نمی‌آید، آیا فکر می‌کنید با این پتانسیل تیمی بتوانید مسیر خوب‌تان را ادامه دهید؟
فوتبال امروز دنیا بر پایه ستاره‌ها بنا گذاشته نمی‌شود بلکه مهم‌تر از آن کار گروهی، انسجام تیمی و آمادگی روحی و بدنی تیم‌هاست. اگر قرار بود باشگاهی فقط با جذب ستاره‌ها بتواند موفقیت کسب کند الان پاری‌سن‌ژرمن شرایط خیلی بهتری داشت. تیمی مثل منچسترسیتی اگرچه بازیکنان ارزشمندی دارد اما همه آنها در غالب تیمی و کار گروهی موفق هستند. تیم ما هم بازیکنان باکیفیت و زحمتکشی دارد که هدف اصلی همه ما اول موفقیت تیم است و بعد خودمان.  

در تابستان تا آستانه انتقال به فولاد رفتی اما چه اتفاقاتی رخ داد که سر از ذوب‌آهن درآوردی؟
راستش را بخواهید از پنج شش تیم پیشنهاد داشتم حتی با علیرضا منصوریان هم یکی دو نشست داشتیم که از نظر مالی با فولاد به توافق نرسیدم و راهی ذوب‌آهن شدم. به دو دلیل به اصفهان آمدم اول اینکه شهر اصفهان را از بچگی دوست داشتم و دنبال این بودم که یک روز در این شهر بازی کنم. مهم‌تر از آن نیز حضور محمد ربیعی در ذوب‌آهن بود. از بازیکنان زیادی تعریف ربیعی را شنیده بودم و مشتاق بودم با او کار کنم که الان خوشبختانه از انتخابم رضایت کامل دارم.  

حتما خیلی خوشحالی که به فولاد نرفتی چون منصوریان هم فقط ۴ هفته در آنجا دوام آورد.
به هر حال فوتبال است و هیچ کس از فردای خود خبر ندارد. منصوریان اولین مربی من در لیگ برتر بود و همان‌طور که گفتم قسمت نشد دوباره با او کار کنم.  

با منصوریان در چه تیمی کار کرده بودی؟
 راستش من در لیگ دو بازی می‌کردم که توسط علی منصوریان کشف شدم و به استقلال آمدم. در همان سال هم یک بازی در استقلال انجام دادم اما متاسفانه در همان هفته‌های ابتدایی بود که منصوریان جای خود را به وینفرد شفر داد و با حضور او دیگر به من بازی نرسید. بعد از آن راهی هوادار شدم و با رضا عنایتی کار کردم.  

در برخی بازی‌ها وینگر هستی و یک‌سری از بازی‌ها هم مهاجم، پست اصلی‌ات چیست؟
 حقیقتش همیشه وینگر بازی می‌کردم اما رضا عنایتی مرا به خط حمله برد و دو سال در این پست بازی کردم. این فصل هم در ذوب‌آهن مهاجم نوک هستم.  

راستی چرا با ساکت الهامی به مس‌رفسنجان نرفتی آیا با او مشکل داشتی؟
 نه، مشکلی ندارم. ساکت الهامی از مربیان خوب فوتبال ایران است و برایش در مس آرزوی موفقیت می‌کنم.  

هدفت در این فصل کسب آقای‌گلی است؟
 هیچ مهاجمی از کسب عنوان آقای‌گلی بدش نمی‌آید و من هم تلاش می‌کنم که در این مسیر موفق باشیم اما زمانی دوست دارم این عنوان را کسب کنم که تیمم خوب نتیجه گرفته باشد. اگر قرار باشد من آقای‌گل شوم اما ذوب‌آهن نهم شود را اصلا دوست ندارم. اول موفقیت تیم مهم است بعد موفقیت فردی.  

برای خودت شانسی برای ملی‌پوش شدن قایل هستی؟
 رسیدن به پیراهن تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است. من نهایت تلاشم را می‌کنم تا این شانس را به‌دست بیاورم.  

در تابستان از استقلال پیشنهاد نداشتی و اگر همزمان از سرخابی‌ها پیشنهاد داشته باشی تیم سابقت استقلال را انتخاب می‌کنی؟
 پیشنهادی از استقلال در تابستان نداشتم اما اینکه روزی از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشته باشم معلوم نیست راهی کدام تیم شوم و باید شرایط را بررسی کنم و بعد تصمیم بگیرم. 

کد خبر: 1201145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =