باید منتظر غافلگیری‌های جدید از جبهه مقاومت بود

مجید فرخی*

گروه بین الملل ایسکانیوز- حجم تلفات نیروهای رژیم صهیونیستی و آسیب‌های وارد شده به تجهیزات و زیرساخت‌های این رژیم آنقدر زیاد است که خود مقامات فعلی و سابق این کشور زبان به اعتراف گشوده‌اند. حماس از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» هزینه‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده و احتمال زیاد این روند همچنان ادامه خواهد داشت. تا همین جای کار هم حماس توانسته موفقیت بزرگی کسب کند و چهره‌ای را که صهیونیست‌ها در تلاش بودند از توان خود ترسیم کنند را نابود کرده است.

برخی ابراز نگرانی می‌کنند که شاید گروه‌های مقاومت فلسطینی توان مدیریت صحنه جنگ در یک بازه زمانی طولانی مدت را نداشته باشند. برای این ابهام دو پاسخ وجود دارد. اول اینکه تردیدی نیست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی از همان ابتدا که تصمیم به چنین حمله‌ای گرفتند، سناریوهای مختلف را مورد بررسی قرار داده باشند. پیش‌بینی می‌شود که اتفاقا مقاومت فلسطین در مراحل بعدی جنگ اخیر غافلگیری‌ها و احتمالا تجهیزات جدیدی را رو کند.

نکته دوم که در پاسخ به شبهه افکنان باید گفت این است که مرور جنگ یمن نشان می‌دهد که مبارزان یمنی تقریبا با دست خالی در برابر ائتلافی ایستادگی کردند که تا بن دندان مسلح بود و از بروزترین سلاح‌ها استفاده می‌کرد. علاوه بر این، کمک‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی زیادی به ائتلاف مذکور داده می‌شد اما این امر نه تنها منجر به شکست یمنی‌ها نشد، بلکه مبارزان سلحشور یمنی توانستند با مدد الهی خواسته‌های خود را به طرف مقابل تحمیل کرده و آنها را مجبور به ارائه پیشنهاد آتش‌بس کردند.

در همین راستا باید به این نکته تاکید کرد که هرگونه زیر سوال بردن دستاوردهای گروه‌های فلسطینی بازی در زمین دشمن بوده و در واقع همان چیزی است که رسانه‌های حامی صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند. علاوه بر این، هنوز سایر گروه‌های مقاومت به طور جدی وارد عمل نشده و در واقع صهیونیست‌ها باید از روزی بترسند که غافلگیری‌های جدید از سایر گروه‌های محور مقاومت انجام شود.

آنچه در مورد حقیقت این جنگ باید گفت این است فشاری که رژیم جنایتکار صهیونیستی در طول سال‌ها به مردم مظلوم فلسطین وارد کرده آنها را در یک بزنگاه تاریخی قرار داد تا بین تداوم اسارت در سرزمین‌هایی که به خودشان تعلق دارد یا آزادی و شهادت یکی را انتخاب کنند. طوفان الاقصی نشان داد مردم فلسطین تصمیم خود را گرفته و با هدف باز پس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و اخراج صهیونیست‌ها وارد این جنگ شده‌اند. هر چند که ممکن است خودشان نیز هزینه‌هایی در این راه بدهند. از طرف دیگر ممکن است تحقق هدف اصلی مبارزین فلسطینی سال‌ها به طول بیانجامد اما تردیدی در مورد قطعی بودن آن وجود ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل*

انتهای پیام/

کد خبر: 1201305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ط.ا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      1 0
      توکل بر خدا ان‌شاءالله خیلی خیلی زودتر از چیزی که فکرش رو میکنیم کلک رژیم وحشی و جانی صهیونیستی کنده می‌شه و حق به حق دار می‌رسه. ان‌شاءالله ملت های مسلمان منطقه هم بالاخره از خواب خرسیشون بیدار می‌شن و از این جهاد عظیم تمام قد حمایت می‌کنن.