گلایه دانشجویان خواجه نصیر از فقدان امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها /ضرورت رسیدگی به مشکلات  در زمینه ایاب و ذهاب

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر گلایه‌هایی پیرامون مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان، فقدان امکانات رفاهی و غیره مطرح کرد.

طاها حسینی دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شاخص‌های یک خوابگاه‌ دانشجویی ایده‌آل از لحاظ رفاهی اظهار کرد: یک خوابگاه ایده‌آل؛ خوابگاهی است که تمام امکانات رفاهی و زیرساخت‌ها را برای دانشجویان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

خسروپناه: دولت باید از ساخت خوابگاه‌های متاهلی پشتیبانی کند

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی یا مکانی مهم‌ترین شاخص برای سنجش یک خوابگاه ایده‌آل است، گفت: اگر موقعیت خوابگاه نامناسب باشد، مشکلات عدیده‌ای مانند رفت‌وآمد و هزینه‌های آن(در صورت نبود سرویس)، نبود امنیت و دسترسی نامناسب به مرکز شهر و دانشگاه را در پی دارد.

حسینی رعایت بهداشت را شاخص دیگری برای خوابگاه ایده‌آل دانست و گفت: مسائل بهداشتی در حفظ سلامت دانشجویان تاثیر مستقیم دارد. بنابراین رعایت آن جزو اصول امکانات رفاهی دانشجویان است. علاوه بر آن، تجهیزات و زیرساخت‌ها هم اهمیت دارد. مثلا وسایل سرمایشی و گرمایشی و تخت مناسب، دسترسی آسان به آشپزخانه و حمام از جمله این موارد است.

مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه خواجه‌نصیر

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۱۰ مجموعه خوابگاهی دارد، گفت: این خوابگاه‌ها شامل ایمان، احسان، دانش ۱، دانش ۲، صداقت و کرامت و طلاکوب اندیشه است.

وی با تصریح بر اینکه نبود امکانات رفاهی مشکل اصلی خوابگاه‌ها است، گفت: به عنوان مثال خوابگاه طلاکوب که تازه تاسیس است، موقعیت مکانی مناسبی نداشته و در منطقه خاک سفید قرار دارد، بنابراین برای دانشجویان احساس ناامنی ایجاد شده است.

حسینی ادامه داد: زمانیکه موقعیت خوابگاه مناسب نباشد، رفت و آمد دانشجویان نیز با مشکلاتی همراه است. مثلا خوابگاه طلاکوب نزدیک به دانشکده هوا و فضا، ریاضی، علوم کامپیوتر، شیمی و ریاضی بوده و دانشجویان دختر این رشته‌ها در این خوابگاه‌ها ساکن شده‌اند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر گفت: قرار بود سال گذشته سرویس و خط ویژه تاکسی بگذارند تا دانشجویان بتوانند به مرکز شهر رفت‌وآمد داشته باشند؛ اما این وعده محقق نشد. شورای صنفی بارها این موضوع را پیگیری کرده ولی جواب مناسبی از مسئولان دریافت نکرده است. از سوی دیگر به علت نداشتن اتاق حراست، درهای این خوابگاه‌ ۲۱ شب از داخل و بیرون قفل می‌شوند. یعنی امکان خروج دانشجویان وجود ندارد و اگر اتفاقی مانند زلزله یا آتش سوزی رخ دهد، دانشجویان نمی‌توانند از ساختمان فرار کنند.

وی مجهز نبودن انبار خوابگاه‌ها را مشکل رفاهی بعدی برشمرد و گفت: به عنوان مثال اگر دانشجویی امروز درخواست تعویض لامپ سوخته را بدهد، حداقل دو هفته دیگر رسیدگی خواهد شد. در حال حاضر انبارها خالی بوده و دانشجویان معطل رفع کوچکترین شده‌اند.

حسینی درباره کافی بودن ظرفیت خوابگاه‌های برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ عنوان کرد: هنوز دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ در خوابگاه اسکان داده نشده‌اند و نمی‌دانیم با کمبود خوابگاه مواجه می‌شویم یا خیر. البته قرار شده این دانشجویان در خوابگاه دانش یک مستقر شوند در صورت کافی نبودن ظرفیت خوابگاه‌ها، این دانشجویان در سایر خوابگاه‌ها اسکان داده می‌شوند.

ضعیف‌ترین مدیریت دانشگاه خواجه نصیر در سال‌های اخیر

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر با اشاره به تغییر رئیس و ساختار مدیریتی در دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: شورای صنفی برای پیگیری امور رفاهی دانشجویان به مشکلات بسیاری برخورد کرده است؛ چرا که وعده‌های رئیس سابق به دانشجویان توسط هیئت رئیسه جدید پیگیری نمی‌شود.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: مثلا سال گذشته که خوابگاه دانشجویان رشته‌های شیمی و فیزیک به منطقه خاک سفید منتقل شد، رئیس دانشگاه وعده سرویس ایاب و ذهاب داده بود ولی این موضوع محقق نشد. امیر رضا شاهانی رئیس فعلی دانشگاه هم کلیه سرویس‌های خوابگاه و دانشگاه را برداشته است.

حسینی با انتقاد از ساختار جدید دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: به عقیده بنده، دانشگاه خواجه نصیر بدترین دوران مدیریتی خود را در ۳۰ سال اخیر سپری می‌کند. متاسفانه وی به جای اهمیت دادن به دانشجویان و امور رفاهی آنان، به موضوعات دیگر می‌پردازد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر گفت: شاهانی با شعار افزایش نشاط و شادابی بین دانشجویان به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد ولی متاسفانه به فکر اجرایی کردن این شعار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاهانی به شورای صنفی رابطه خوبی ندارد. به عنوان مثال هر سال جشن نوورودی‌های دانشگاه را شورای صنفی و انجمن علمی برگزار می‌کردند؛ اما امسال تمام بودجه این جشن را به بسیج دانشجویی اختصاص دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      11 2
      ضعیف ترین دوره ریاست دانشگاه چقدر کلمه زیبایی بود. دانشگاهی که پراکنده هست باید سرویس ایاب و ذهاب خوبی داشته باشد که شاهانی کلا سرویس ها رو برداشته وضعیت خوابگاه ها افتضاح هست و انجمن علمی هیچ بودجه ای ندارد و تمام بودجه ها به بسیج اختصاص یافته کی صدای دانشجوها رو میشنوه؟؟
    • X IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      به نظرت با این حرفایی که زدی و واقعا عالی بود و فراتر از عالی ایا مسولین مهمه براشون یعنی با اعتراض شما شاهانی احساس ترس میکنه که جایگاهش در خطره
    • اکبر IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      این تنها بخش کوچکی از مشکلات دانشگاه خواجه نصیر هست. متاسفانه با تغییر ریاست دانشگاه وضعیت دانشگاه بهتر که نشده بدتر و بدتر هم شده است. در حدی که نیازها و امکانات اولیه و بدیهی دانشجویان از آنها سلب می شود.