اسرائیل از نظر  آمادگی رزمی برتری نسبت به مقاومت ندارند / ترس صهیونیست‌ها از سایه حزب‌الله

علی سلام با بیان اینکه صهیونیست‌ها تصویری خیالی از قدرت نظامی و اطلاعاتی خود در ذهن مردم جهان به تصویر کشیده‌اند، تصریح کرد: همه امید آنها فانتزی‌هایی است که از فناوری‌های خود ارائه کرده‌اند؛ در حالی که این تصاویر خیالی هستند و از نظر آمادگی رزمی واقعی هیچ برتری نسبت به مقاومت ندارند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه همچنان ادامه دارد، نیروهای مقاومت نیز با یک برنامه‌ریزی منسجم و حساب شده حملات خود را انجام می‌دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نتیجه حملات هدفمند نیروهای مقاومت تا کنون شمار قابل توجهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند. این در حالی است که سایر گروه‌های مقاومت هنوز به طور موثر وارد درگیری نشده و این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی حملات گسترده‌تری از سوی سایر گروه‌ها از جمله حزب الله لبنان انجام شود. به منظور بررسی وضعیت میدانی نبرد گفتگویی با علی سلام –تحلیلگر مسائل بین الملل و سردبیر نشریه بصیره- انجام شد که بخش اول آن به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید:

عضلات گنبد آهنین اسرائیل در برابر قدرت‌نمایی راکت‌های مقاومت گرفت / شکست افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی

وی در پاسخ به سوالی در مورد شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از ما حتی با وجود اینکه معتقد به انقلاب فعال اسلامی علیه قدرت‌های شیطانی جهان هستیم اما باز هم در اعماق ذهنمان احتمالا خود را ضعیف‌تر می‌پنداریم و فکر می‌کنیم مستکبران همیشه در رأس جهان خواهند بود؛ در حالی که ما از نظر نظامی و سیاسی دارای استقلال هستیم اما فکر می‌کنیم در همه زمینه‌های دیگر مانند علم، پزشکی، اقتصاد و فرهنگ باید به آنها سر تعظیم فرود آوریم.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آنچه در عرض چند روز اخیر در قضیه پیروزی حماسی و الهی فلسطین‌ها در مقابل چشمان ما قرار داد، ما را متوجه این واقعیت کرد که این قدرت‌ها را که همیشه برتر، رهبران جهان، جریان سازان فرهنگ و خیلی چیزهای دیگر می‌دانستیم، می‌تواند و سقوط خواهد کرد. وی با بیان اینکه «اسرائیل» قبلا بسیار قدرتمند بود، اظهار کرد: سازمان اطلاعاتی موساد موفق شد حمله 11 سپتامبر را سازماندهی کند و پنج نفر از ماموران اطلاعاتی آنها در ایالات متحده پس از اینکه به طرز احمقانه‌ای از خود در حال جشن گرفتن در حین تماشای سوختن برج‌های دوقلو از آن سوی رودخانه هادسون در نیوجرسی فیلم گرفتند، دستگیر شدند.

علی سلام در ادامه با اشاره به اینکه استکبار آنها را کور کرده است، گفت: مقاومت قوی‌تر شده و بنابراین آنها نمی‌توانند مانند گذشته در لبنان یا غزه هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. وی افزود: همه امید آنها فانتزی‌هایی است که از فناوری‌های خود به تصویر کشیده‌اند؛ در حالی که این تصاویر خیالی هستند و از نظر  آمادگی رزمی واقعی هیچ برتری نسبت به مقاومت ندارند. این کارشناس غربی در توجیه استدلال خود گفت: همانطور که بسیاری از صاحبان خودرو شکایت دارند که میزان باورنکردنی فناوری مانند «جی‌پی‌اس» یا تلویزیون‌های «اچ‌دی» باعث کاهش اطمینان به قابلیت خودروها شده، فناوری‌های ادعایی اسرائیل نیز همین کار را کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل است که تانک‌های بسیار ساده و در عین حال کاربردی روسی عملکرد بهتری نسبت به تانک های لئوپارد و آبرامز ارسال شده توسط غرب به اوکراین دارند. تانک مرکاوای صهیونیست‌ها نتوانست در سال 2006در برابر سلاح‌های بسیار ساده و در عین حال موثر حزب الله مقاومت کند. در سال 2023، سلاح‌های بسیار ساده غزه مانند بمب‌های پرتاب شده توسط پهپادهای کوچک، بسیاری از تانک‌های مرکاوا را نیز خنثی کردند که یادآور سال 2006 است.

از نظر این کارشناس، برنامه‌ریزی حماس برای این عملیات شامل اقدامات بسیار ساده و در عین حال موثر بود. وی با طرح این سوال که چه کسی فکرش را می‌کرد که فلسطینی‌ها با پاراگلایدر وارد غزه شوند یا از یک هواپیمای خانگی با فن صنعتی استفاده کنند، اظهار کرد: تسلیحات فلسطینی بسیار پیشرفت کرده و اشغالگران صهیونیست همچنان از سایه حزب الله می‌ترسند و از کوچکترین احتمال تلافی جنایات بی پروای ارتش اسرائیل در شمال فلسطین از لبنان وحشت می‌کنند.

علی سلام با اشاره به انحطاط فکری و اخلاقی صهیونیست‌ها و برتری طلبان یهودی گفت: به گفته خود رسانه‌های صهیونیستی، آنها همجنس‌گراترین نقطه روی زمین محسوب می‌شوند و در حالی که لابی صهیونیستی به شدت درگیر ترویج همجنس‌گرایی و تخریب خانواده در کشورهای دیگر بود، آنها زهر خود را نوشیده‌اند و سبک زندگی منحط همجنسگرایی به شدت خودشان را تضعیف کرده است.

وی افزود: فرهنگ همجنسگرایی ارتش اسرائیل را به شدت بسیار ضعیف کرده و این تنها یکی از نقاط ضعف آنان است؛ مشکل دیگر نظامیان صهیونیست این است که احساس نمی‌کنند که مردن برای سرزمینی که متعلق به آنها نیست، ارزش ندارد. به اعتقاد علی سلام، فلسطینی‌ها حاضرند برای سرزمین خود و برای اصول الهی بمیرند، در حالی که «اسرائیلی‌ها» آنچنان دلبستگی به سرزمینی که آن را اشغال کرده‌اند ندارند و حاضر نیستند خود را در معرض خطر قرار دهند. به همین دلیل است که آنها فلسطینی‌های بی‌گناه را از آسمان بمباران می‌کنند، زیرا نمی‌توانند با آنها رو به رو شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      یهود جماعت هرچقدر هم سلاح خوب داشته باشد، شجاعت رو در رویی در جنگ ندارد. همه دیدند که در مقابل چند صد نفر مجاهد تسلیم، کشته شدند و یا فرار کردند. از حصارها وارد شوید.....