ایران نسبت به عواقب ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه هشدار داد

هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل با هشدار نسبت به ادامه جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه تاکید کرد که مسئولیت عواقب گسترده آن بر عهده سازمان ملل و شورای امنیت است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هیئت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطین در غزه و پیامدهای آن هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

صعود ۱ پله‌ای ایران در رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا

در این پیام آمده است: اگر جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید اسرائیل فوراً متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و عواقب گسترده‌ای را به همراه داشته باشد – که مسئولیت آن بر عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سمت بن‌بست هدایت می‌کنند.

جنبش حماس فلسطین روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. صهیونیست‌ها در پی این حمله، ‌ وضعیت جنگی اعلام کردند و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات سهمگین خود علیه غیر نظامیان فلسطینی با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از دو  میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.

صهیونیست‌ها همچنین از مردم شمال غزه خواسته‌اند تا خانه‌های خود را ترک و منطقه را تخلیه کنند تا آنها به محض خروج غیر نظامیان عملیات گسترده زمینی را در این منطقه آغاز کنند.

بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون در جریان این حملات بیش از ۲۳۲۰ فلسطینی که تعداد زیادی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند و بیشتر از ۹ هزار مفر مجروح شده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که در یک سفر منطقه‌ای به سر می‌برد روز شنبه در دیدار خود با نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در بیروت خاطر نشان کرد: آنچه که گروه‌های مقاومت انجام دادند، نتیجه تندروی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی بود. اکنون نیز آمریکا به همه توصیه می‌کند که خویشتنداری کنند اما خودش در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است.

امیرعبداللهیان افزود: اگر سازمان ملل می‌خواهد کاری کند، باید فورا برای توقف حملات رژیم اسرائیل به ویژه علیه شهروندان و غیرنظامیان اقدام کند، چرا که فردا دیر و زمان محدود است. به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی اکنون به دنبال جابجایی شهروندان غزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه با اشاره به اینکه «اخباری وجود دارد که رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه علیه شهروندان استفاده  می‌کند» تاکید کرد: ضروری است که سازمان ملل در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام و گروه تحقیق تشکیل دهد.

انتهای پیام

کد خبر: 1202128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =