لزوم دعوت از کشورهای همسایه برای مشارکت در جشنواره شعر وحدت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ورود به حوزه بین الملل در جشنواره شعر وحدت اظهار کرد: در برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره شعر وحدت می‌توان از ظرفیت کشورهای همسایه و مشارکت آن ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، محمدرضا ولیلو در جلسه هماهنگی جشنواره شعر وحدت، هدف از برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات با مضمون قرآن و اهل‌بیت را ترویج فرهنگ قرآن و تعمیق باورهای دینی دانشجویان و نسل جوان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات دینی و مذهبی در قالب‌های مختلف، زمینه‌ساز آشنایی دانشجویان با معارف دینی است تصریح کرد: ضروری است از ظرفیت ها و پتانسیل حوزه شعر و ادب، برای انتقال مفاهیم ارزنده اسلامی به نسل جدید بهره گیری شود.

ولیلو خاطرنشان کرد: نام کشورمان ایران، پیوسته با شعر، ادب و فرهنگ همراه و همزاد بوده و در طول تاریخ مردم این مرز و بوم همواره با شعر و ادب همدم بوده‌اند لذا تاثیرپذیری مردم کشورمان در گروه های سنی مختلف از شعر و ادب فارسی انکار ناپذیر است.

وی خاستگاه شعر دینی در بدنه فرهنگ و طبقات مختلف جامعه را دارای جایگاه ارزشمندی دانست و افزود: شعر آیینی رسانه‌ای اثرگذار برای انتقال مفاهیم بزرگ اجتماعی و معنوی است و این اشعار نشان دهنده عمق نفوذ پذیری در مخاطب در زمان آمیختگی با قرآن و اهل بیت است.

این مقام دانشگاهی در ادامه به بیان دیدگاه پیامبر گرامی اسلام در خصوص شعر پرداخت و افزود: ایشان در حدیثی فرموده اند برخی از شعر ها حکمت و برخی ها نیز سحرانگیز هستند.

لزوم دعوت از کشورهای همسایه برای مشارکت در جشنواره شعر وحدت

وی در ادامه خواستار مشارکت کشورهای همسایه در برگزاری سومین جشنواره سراسری «شعر وحدت» شد و گفت: پیامبر اکرم و اهل‌بیت نماد وحدت و انسجام اسلامی، حجاب و عفاف در سیره نبوی، امامان انقلاب و وحدت امت اسلام، پرداختن به ابعاد مختلف زندگی و تبیین سیره و شخصیت پیامبر (ص)، ایران اسلامی منادی وحدت، وحدت و مقاومت و سایر موضوعات مرتبط با پیامبر و وحدت امت اسلام مهم‌ترین موضوعات این جشنواره را شکل می‌دهند.

ولیلو با بیان اینکه سومین جشنواره سراسری شعر وحدت روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، مطرح کرد: دانش آموزان، دانشگاهیان و عموم مردم مخاطبین این جشنواره بوده و مهلت ارسال آثار تا روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه سال جاری است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری شایسته این جشنواره به لزوم اطلاع رسانی گسترده جشنواره در سطح ملی و استانی تاکید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1202225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =