دانشگاهیان نسبت به حمله رژیم صهیونیست به بیمارستان المعمدانی واکنش نشان دادند

دانشگاهیان اعم از وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی دانشگاه‌ها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست و حمله به بیمارستان المعمدانی بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه دانشگاهیان کشور اعم از وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی دانشگاه‌ها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست و حمله وحشیانه به بیمارستان «المعمدانی» بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام خواستار ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد

بیانیه وزارت علوم در محکومیت حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور بیانیه‌ای، حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم غزه را محکوم و با مردم فلسطین اظهار همدردی کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ .«قرآن کریم آیه 39 سوره حج»

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست.

هفت دهه جنگ و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین آثار زیانباری در منطقه غرب آسیا داشته، که حاصل آن کشته شدن، آوارگی و پناهندگی هزاران فلسطینی از جمله غیرنظامیان بوده است. در چند روز اخیر نیز افزایش حملات پی در پی رژیم منحوس به مناطق مسکونی، آموزشی، درمانی و بیمارستانی و ... موجی از نگرانی ها و آوارگی را در بین مردم بی پناه غزه و کرانه باختری ایجاد کرده است. این بار روحیه ددمنشی و تجاوزگری رژیم کودک کش صهیونیستی باعث شده، از روی عجز و ناتوانی، علاوه بر تکرار ظلم ها و جنایات و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری، جنایتی دیگر از نوع حمله به بیمارستان را مرتکب شود. این رژیم اشغالگر، با حمله به مراکز درمانی، علاوه بر نقض قوانین بین المللی در عدم حمله به مراکز غیرنظامی، سبوعیت و وحشی گری خود را به معرض نمایش جهانی قرار داده و دلهای مسلمانان جهان و حق طلبان را مالامال از کینه، نفرت، بی تابی و انتقام نموده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کلیه دانشگاهیان دانشگاه‌های ایران اسلامی، ضمن اعلام هم‌دردی و عزا با همه ملت های عدالت جو و حقیقت خواه و ملت های مسلمان به ویژه ملت قهرمان فلسطین، رفتار وحشیانه و ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز درمانی در غزه را محکوم نموده و از نهادهای بین المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، انتظار داریم، ضمن احقاق حق ملت مظلوم و دردکشیده فلسطین به ویژه زنان و کودکان بی پناه، و محکوم نمودن این حملات، جلوی تجاوزگری و زورگویی رژیم صهیونیستی را بگیرند.

ما دانشگاهیان، ضمن دعوت از همه دانشگاهیان جهان، به‌ویژه دانشگاهیان جهان اسلام، به صفوف مستحکم جبهه ضدصهیونیستی، اعلام آمادگی می نماییم در جهت حمایت از حقوق فلسطینیان فرایندهای قانونی و حقوقی دفاع از آنان را در هر دادگاه صالحه ای تا محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی دنبال نماییم و اعلام می نماییم که تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا، خشم امت اسلامی را برافروخته و ریشه رژیم اشغالگر را از بنیان برمی اندازد.  نصر من الله و فتح قریب،

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی کشور

بیانیه سازمان امور دانشجویان در پی جنایات رژیم صهیونیستی

سازمان امور دانشجویان در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی بیانیه‎‌ای صادر و این اقدام ضد بشریت را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
«سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

تحولات جاری در فلسطین و منطقه غزه، نمونه بارز و مبرهنی از برنامه رژیم اشغالگر و جعل اسرائیل در کشتار فجیعانه زنان و کودکان، تخریب منازل مسکونی، زیرساختهای اجتماعی، رفاهی و درمانی و نسل کشی فلسطینیان مظلوم است.

این جنایت غیر انسانی که برگرفته از خوی حیوانی صهیونیستی است، قلب آزادگان جهان را جریحه دار نمود و حمله به بیمارستان المعمدانی و کشتار کودکان مظلوم و هدف قرار دادن مراکز غیر نظامی و کشتار غیر نظامیان و زنان فقط و فقط جزء اندکی از جنایات کثیف این رژیم بشمار می‌رود.

اینک سازمان امور دانشجویان همنوا با آحاد ملت ایران و مسلمانان جهان و تمامی آزادگان و آزادیخواهان، نفرت و خشم و انزجار خویش را از اقدامات ددمنشانه و وحشیانه رژیم جعلی و خونریز صهیونیستی ابراز داشته و دیگر بار  با بیعتی سدید و مستحکم و با تبعیت از راه امام و منویات حکیمانه رهبر دور اندیش و فرزانه انقلاب اسلامی عزم همت خود را تا محو این غده سرطانی از این منطقه مقدس مسلمین و نخستین قبله قبیله اهل ایمان اعلام می داریم.

سازمان امور دانشجویان حمله سبوعانه و ناباورانه به بیمارستان المعمدانی غزه و جنایات علیه مردم بی‌دفاع و کودکان معصوم غزه را محکوم کرده و از سازمان حقوق بشر اقدام فوری و لازم علیه این اقدامات ضد حقوق بشری که خلاف کنوانسیون بین المللی ژنو و نیز ناسازگار با فطرت و فتوت انسانی است را خواستار می‌باشد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها پیرامون حمله وحشیانیه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون حمله وحشیانیه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وقوع جنایت جنگی در تهاجم قاتلان صهیونی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و کشتار بیش از هزار نفر از بیماران و زنان و کودکان بی‌گناه، آخرین میخ بر تابوت این وحوش غرب‌پرورده است که اکنون در عادنی‌ترین جایگاه در میان تمام موجودات زنده هستند.

در این بیانیه تصریح شده است: دهه‌ها جهان از جنایات رژیم‌های فاشیستی و آپارتاید گفت و در غم رخدادی موهوم به نام هولوکاست گریست درحالیکه آنچه اکنون در غزه درحال وقوع جلوی چشم جهانیان است، چیزی فراتر از نسل‌کشی است و چنان دردناک است که حتی از سدهای پولادین سرکوب استکبار جهانی هم عبور کرده است و خروش جهانی حول آن شکل گرفته است.

در این بیانیه عنوان شده است: امروز هرآنکس که در اینباره سکوت کند و خواستار محاکمه عاملان این جنایات نباشد، در واقع خود را حامی نسل‌کشی و هم‌تراز با درندگان قرار داده است .

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکومیت این اقدام تروریستی به شدیدترین شکل ممکن، ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در جبهه حق از تمام جهان مقاومت می‌خواهد آن‌طور که سزاوار حیوانات تا دندان مسلح ساکن سرزمین‌های اشغالی و حامیان خونخوار آنها در سرتاسر جهان است، با اتکا به سلاح ایمانشان انتقام خون پاک شهدای اخیر را گرفته و از هیچ اقدامی در اینباره دریغ نکنند. اکنون افکار عمومی جهانیان آماده مقابله با حیوانات درنده صهیونیست است و به یقین، روز موعود نزدیک است.

دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها جنایات اخیر رژیم صهیونیست اسرائیل را محکوم کردند

 دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با صدور بیانیه‌ای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل را محکوم کردند. متن آن به شرح زیراست:

امروز جهانیان نظاره گر نسل کشی و جنایت سازمان یافته در فلسطین اشغالی توسط رژیم شیطانی و ضدبشری صهیونیستی هستند؛ رژیمی که اساس آن با نسل کشی و جنایات سازمان یافته، گره خورده و تاسف بار آن که همواره مورد حمایت سازمان‌های بین المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا و انگلیس خبیث بوده است.

افکار عمومی جهانی مسئولیت اصلی نسل کشی کنونی از جمله حمله وحشیانه به بیمارستان غزه را متوجه این کشورها و سازمان‌ها می‌داند و با مردم فلسطین ابراز همدردی و همراهی دارد. اما سکوت و انفعال برخی از کشورهای اسلامی دردناک و توجیه ناپذیر است و ملت‌های مسلمان بایستی با حمایت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی خود، مردم فلسطین را تا ریشه کن ساختن این غده سرطانی، یاری و پشتیبانی نمایند.

امروز قرائن و نشانه‌های نابودی رژیم منحوس صهیونیستی بیش از همیشه آشکار شده است و نبرد کنونی از حلقه‌های نهایی زنجیره پیروزی است.

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کنار دانشگاهیان و ملت انقلابی ایران همچون گذشته با تمام توان به حمایت از حقوق مشروع مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد و همه آزادی خواهان جهان را به این حمایت و همدردی با آنان فرا می‌خواند.

دانشگاه شریف با صدور بیانیه‌ای جنایات اخیر صهیونیسم را محکوم کرد

دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر استکبار جهانی و صهیونیسم، حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اینک استکبار جهانی و صهیونیسم کودک‌کش، که سال‌ها است با اقدامات جنایتکارانه و منافقانه به حیات نامشروع خود ادامه می‌دهد، برای جبران شکست مفتضحانه خود، دیوانه‌وار بمباران مردم بی‌دفاع و محاصره‌شده غزه را در مقابل دیدگان مردم جهان در پیش گرفته و آشکارا دست به یک نسل‌کشی دیگر می‌زنند و در اقدامی شرم‌آور، بیمارستان المعمدانی در غزه مظلوم را مورد حمله مذبوحانه خود قرار دادند که موجب شهادت بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردان و زنان و کودکانی شد که به آنجا پناه آورده بودند.

دانشجویان، استادان، و کارکنان دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن این جنایت وحشیانه و حمایت همه‌جانبه و همیشگی خود از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی، از همه دولت‌های عربی و اسلامی، چهره‌های تأثیرگذار و همه آزادی‌خواهان جهان و سازمان‌های بین‌المللی می خواهد که ضمن هوشیاری در برابر دوگانه مزوّرانه «ظلم، مظلوم نمایی» این رژیم سفاک، در برابر این جنایات هولناک سکوت و مصلحت‌ سنجی را کنار گذاشته و ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند. چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، فلسطین، فلسطین «از نهر تا بحر» است؛ نه حتی یک وجب کمتر.

طوفان الاقصی مملو از اخلاص و غیرت مجاهدانه است

گروه جهادی راهیان شهادت در بیانیه‌ای نوشت: طوفان الاقصای مملو از اخلاص و غیرت مجاهدانه است و تا پیروزی و آزاد سازی قدس عزیز و نابودی رژیم منحوس صهیون به تاختن خود ادامه می‌دهد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 طوفان الاقصای مملو از اخلاص و غیرت مجاهدانه است و تا پیروزی و آزاد سازی قدس عزیز و نابودی رژیم منحوس صهیون به تاختن خود ادامه می‌دهد.

گروه جهادی راهیان شهادت به نوبه‌ی خود و به نیابت از جهادگران و فعالان عرصه‌ی جهادی در ابتدا این فتح راهگشا و ان شاالله منتهی به پیروزی را به مردم مقاومت و تمامی مسلمانان جهان تبریک می‌گوید؛ و در گام بعدی با متهم ساختن جنایات رژیم غاصب، اشغال گر و نسل کش صهیونیستی اعلام می‌دارد که این طوفان الاقصای به راه افتاده مملو از اخلاص و غیرت مجاهدانه است و تا پیروزی و آزاد سازی قدس عزیز و نابودی رژیم منحوس صهیون به تاختن خود ادامه می‌دهد.

در این روزها شاهد ضعف، ذلت و ترس هر چه بیشتر رژیم خبیث هستیم تا جایی که رزالت خود را با بمباران بیمارستانی که علی رغم قوانین بین الملل حق چنین جنایتی را ندارد و به وضوح نشان دهنده پایمال ساختن همه‌ی موازین انسانی و اخلاقی است به قطعیت رساند.

گروه جهادی راهیان شهادت آمادگی خود و سایر مجموعه‌های ارزشمند جهادی را جهت مقاومت، حمایت و حضور همه جانبه در جهت پیروزی قدس شریف اعلام می‌دارد.

همچنین بنابر گفته‌های رهبر فرزانه آیت الله خامنه ایی روزشمار نابودی رژیم غاصب مدت هاست که آغاز شده و چیزی تا برچیده شدن این رژیم منحوس از خاک این جهان و پیروزی فلسطین عزیز و آزاد سازی قدس شریف نمانده است.

بیانیه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پیامی حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی گناه و بی دفاع غزه را محکوم کرد.

متن این بیایه به شرح زیر است:

این جنایات بی‌شرمانه و هولناک به یقین با حمایت های همیشگی و بی‌چون و چرای سردمداران قدرت در کشورهای غربی صورت می‌گیرد و ماهیت این رژیم پوشالی وکودک کش را بر تمام انسان‌های آزاده جهان نمایان‌تر می‌کند. پس از عملیات طوفان الاقصی باز هم شاهد تکرار حوادث عاشوراییم ... باز هم آسمان ، کربلایی دیگر بر پهنه خاک می بیند ... و این رسم کهن ایام و تاریخ است که برای هر نسلی حجت مبارزه با ظلم را به تصویر کشد. باز هم شاهد پرپر شدن علی اصغرهایی هستیم که در باران گلوله و آتش، کامشان به خون سرخ شهادت شیرین می شود و قلب هر بیننده ای را به درد می آورد. ضمن عرض تسلیت به تمام مسلمین جهان و به محضر رهبر فرزانه مان، برای نجات و رهایی و پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطین از درگاه حضرت پروردگار درخواست فتح و گشایش داریم و می دانیم که به یاری خداوند ظلم پایدار نخواهد ماند و به زودی شاهد خشکیدن ریشه ی کثیف رژیم اسرائیل خواهیم بود، به تایید مضمون کلام حق که: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم" و تاکید می کنیم ما خدمت گذاران جامعه ی دانشجویی کشور در صندوق رفاه دانشجویان همراه با وجدان های زنده و بیدار جهان این ابرجنایت ضد بشری رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم و بر علیه این رژیم جنایتکار که جنایت جنگی بی وقفه و آشکاری را مرتکب شده و می شود اعلام جرم نموده و خواهان محاکمه جنایتکاران جنگی هستیم و از تمام انسان های آزاده دعوت می کنیم که بپاخیزند و با هر امکانی که در اختیار دارند کاری کنند تا ددمنشان سر جای خود نشسته و از خلق و خوی جنایتکارانه شان پشیمان شوند.

بیانیه‌ها دانشگاهها و مراکز آموزش عالی 

بیانیه دانشگاه صنعتی همدان در محکوم کردن جنایت و نسل کشی رژیم غاصب صهیونیست در کشتار کودکان و پناه بردگان بیمارستان غزه به دنبال ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی همدان ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه از اعمال غیر انسانی و ددمنشانه رژیم دژخیم صهیونیستی اعلام انزجار نموده و اعتراض خود را نسبت به سکوت و اهمال جامعه بین المللی نسبت به وقوع این نسل کشی اعلام می دارد.

بسم الله الرحمن الرحیم با ادامه جنایت های رژیم صهیونیست و کشتار زنان و کودکان بی دفاع، همچنان غزه در آتش خشم و کینه دشمنان قسم خورده اسلام می سوزد، امروز کودکان ، زنان و مردان غزه تاوان ایستادگی ، عدالتخواهی و آزادیخواهی خود را پس می دهند. روزهای زیادی است که محاصره ظالمانه نوار غزه ادامه دارد و جنایت و نسل کشی این رژیم در کشتار و حمله به کودکان و پناه بردگان به بیمارستان غزه موجب فوران خشم و نفرت جهانیان از رژیم اشغالگر قدس شد.

امروز در فلسطین تقابل جبهه استکبار و اسلام به وضوح نمایان است. عرصه‌ای که در آن نبردی نابرابر بین ظلم و آزادی خواهی در جریان است. در یک سو رژیمی خودکامه و برخوردار از تمام توان اقتصادی، سیاسی و نظامی جبهه کفر که به هر گونه جنایتی دست می زند و در سوی دیگر ملتی مظلوم و مسلمان که در دفاع از خود تنها و مظلوم و بدون کمک و حمایت می باشند.

اما دشمن غاصب صهیونیستی بایستی بداند که هیچگاه ظلم ثابت نبوده و ظالم نتوانسته است دوام ابدی داشته باشد و بزودی تاوان جنایات خود را پس خواهند داد و بداند ما پیرو مکتبی هستیم که هرگز ذلت را نمی پذیرد و پیروزی از آن صابرین و جهادگران است . ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی همدان امروز در کنار ملت سلحشور ایران همچون گذشته فریاد نفرت از ستمگران را سر داده و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین ، به ویژه مردم غزه اعلام می نماییم .

بیانیه هیئت رئیسه مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در محکومیت حملات وحشیانیه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه:

بسم الله الرحمن الرحیم .إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ فصلت30 رژیم منحوص صهیونیستی، وقاحت و درنده خویی را به جایی رسانده است که با حمله به بیمارستان هزاران مظلوم و بی دفاع فلسطینی را به خاک و خون کشیده است. این رژیم کودک کش درمدت قریب به 75 سال اشغالگری از هیچ تلاشی برای ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطین فروگذار نکرده است و با کمک های رسانه ای و دولت های حامی خود سعی در پوشاندن این ظلم آشکار داشته که با حملات چند وقت خود به نوار غزه در این مسیر نیز ناکام مانده است. دانشگاهیان مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا این اقدامات وحشیانه و به دور از حقوق بشر را به شدت محکوم کرده و از تمامی جامعه دانشگاهی در سراسر جهان خواستاریم با حضور فعال خود در عرصه های بین المللی، مطالبه گرپایان بخشیدن به این جنایت آشکارعلیه مردم مظلوم فلسطین باشند.

بیانیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پی جنایات رژیم پلید صهیونیستی

بسم الله قاصم الجبارین بای ذنبٍ قُتلت در تازه ترین جنایت رژیم پلید صهیونیستی با مدیریت ستاد جنگ اسرائیلی امریکایی و بمب های اهدایی امریکا، بیمارستان المعمدانی غزه بمباران شد. بیش از هزار کودک معصوم و زنان و مجروحان مظلوم با تن خسته و بدن تشنه و گرسنه پرپر شدند.

اکنون #غزه کربلاست و بار دیگر فریاد «هل من ناصر» امام شهیدان تاریخ حسین بن علی علیه السلام در فضاست. راستی را کجاست وجدان، شرافت و انسانیت؟ اینک جهان غرب و حامیان بی چون و چرای جنایات رژیم منحوس صهیونیستی، باید در نظاره بمباران و قتل عام فجیع کودکان خردسال ومردم بی پناه بیمارستان، بر مرده ریگ فرهنگ و تمدن خود عزا بگیرد و نماد حقوق بشر خود و حمایت از زنان و کودکان را در ویرانه های المعمدانی نظاره کند. اف برآن فرهنگ، حقوق و تمدنی که برونداد آن نسل کشی افسارگسیخته و بی پرواست. ما با همه وجود از مردم شریف غزه حمایت می کنیم و نفرت عمیق خویش را از فاسدترین نوع نژادپرستی صهیونی ابراز می داریم.

ما از همه شرافتمندان جهان و همه وجدان های بیدار می خواهیم که از غزه مظلوم و مردم ستمدیده آن در مقابل متجاوزان دفاع کنند. ما از همه مجاهدان سراسر دنیای اسلام می خواهیم که با استعانت از خدای متعال، به خروش آیند و پیکر پوشالی این رژیم خون آشام را درهم شکنند. ما از مجاهدان مسلمان در همه مناطق دنیا می خواهیم که رگهای حیاتی رژیم صهیونیستی یعنی شیطان اکبر و امریکای متجاوز را در هر جای ممکن قطع کنند. بی شک این جنایت عظیم که مصداق بارز فساد در زمین است، مطابق سنت الهی (اسراء، 4 و 5) نابودی ظالمان را در پی دارد. اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا غیبه ولینا کثرت عدونا و قله عددنا

بیانیه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به بیمارستان معمدانی غزه و به شهادت رساندن بی‌رحمانه غیرنظامیان را شدیداً محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است امروز جنایات وحشیانه و غیر انسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی یکی از بارزترین جنایات تاریخ است و حمله ددمنشانه به بیمارستان معمدانی غزه نشان از وجود خوی حیوانی، غیر انسانی و شیطانی در این غده سرطانی صهیونیستی دارد. اکنون در سکوت ننگین شورای امنیت و مدعیان حقوق بشر در دنیا و دولت‌های غربی که همواره سیاست‌های شیطانی در قبال مسئله فلسطین داشته‌اند شاهد فجیع‌ترین جنایات در نوار غزه و شهادت کودکان و زنان بی‌گناه هستیم‌. حمله خونین شب گذشته رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی به بیمارستان معمدانی غزه نشان دهنده چهره واقعی آنان به جهانیان است و قطعاً سکوت جامعه جهانی در برابر این جنایت نوعی همدستی و مشارکت با آنان بوده و این لکه خونین همواره بر دامن آنان در تاریخ ماندگار خواهد بود. اکنون فلسطین عزیز، مرکز اتحاد جهان اسلام است و همبستگی مسلمانان و کنش‌گری جبهه مقاومت در پشتیبانی از مردم مظلوم غزه، شکست، نابودی و سرافکندگی رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت.

ما دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمادگی همه جانبه خود را در راستای کمک به مردم غزه اعلام داشته و از هیچ کمکی برای مقابله با جنایات وحشیانه رژیم جعلی صهیونیستی دریغ نخواهیم کرد.

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اراک

بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» (احقاف/13) بی تردید کسانی که گفتند: «پروردگار ما الله است»، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.

پس از ضربات دردناک و حیرت انگیز مجاهدان غیور فلسطینی بر پیکره فرتوت و عریان رژیم اشغالگر صهیونیستی، سردمداران کفر و تزویر و زور به تصور جبران شکست مفتضحانه اکتبر ۲۰۲۳، با انواع سلاح ها و فاجعه آمیز ترین اقدامات و وحشیانه و ددمنشانه بر خانه ها و زنان و کودکان و سالخوردگان و مراکز آموزشی بهداشتی و عمومی نوار غزه یورش بردند و با قطع آب و برق و... راههای ارتباطی و محروم نمودن مردم بی پناه، اقدام به مجازات دسته­ جمعی ساکنان این منطقه و قتل‌عام‌ مردم‌ مظلوم فلسطین کردند. آنگاه با تزویر و با کمک ابزار مضحک و شیطانی رسانه ایادی و همدستانشان، تصویر موهوم و حیوانی خود را تطهیر کردند تا شاید بار دیگر جهان مجازی برساخته قابیلی شان را به کرنش و همراهی با نظام استکبار و استعمار فرانو بر آشوبند. اما زهی خیال باطل که خط بطلانی بر جرثومه فسادشان کشیده و عالمیان عزم شان را جزم کرده اند تا رشته های پوسیده این هیولای خون صورت و دیوسیرت را از صحنه روزگار پاک کنند.  

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اراک ضمن تجلیل و تعظیم حماسه طوفان الأقصی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می دارد و از همه مسلمانان و بیداردلان و آزادی خواهان و آزادگان جهان می­ خواهد تا در برابر دوگانه ناموزون و مزورانه ظلم - مظلوم نمایی این رژیم غاصب و کودک کش و جنایات هولناک آن نسبت به مردم مظلوم فلسطین قیام نموده و براساس تکلیف و انسانیت، ضمن محکومیت قاطع اقدامات کثیف این رژیم و نسل کشی آن، حمایت همه جانبه خود را از مجاهدان فلسطینی و حزب الله و مردم مظلوم غزه و فلسطین به عمل آورند و بدانند که حق ماندنی است و اگر اراده کرده اند فقط نظاره گر میدان باشند دیری نخواهد گذشت که اکنون غزه، فردای آنان نیز خواهد بود. حَتَّی إِذَا رَأَوْا مَا یُوعَدُونَ فَسَیَعْلَمُونَ مَنْ أَضْعَفُ نَاصِراً وَأَقَلُّ عَدَداً (جن/24) (آنان در غفلت و غرور به سر می برند) تا وقتی که آنچه را به آن تهدید می شوند، ببینند، که خواهند دانست چه کسی یاورش ضعیف تر و نفراتش کمتر است. صدق الله العلی العظیم

بیانیه دانشگاه شهرکرد

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ. سوره فصلت آیه ۳۰ به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید، بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است. رژیم خونخوار صهیونیستی، با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، دست به جنایتی غیر قابل تصور زد و حداقل صدها زن و کودک را به شهادت رساند. این جنایت بی‌سابقه حمله صهیونیست‌ها در سکوت مدعیان حقوق بشر، لکه ننگ ابدی بر دامن غرب و غرب‌گرایان خواهد بود. این کشتار در ادامه کشتارهای قبلی از زمان تأسیس این نهاد جنایتکار غاصب در دیر یاسین، حوله، صبرا و شتیلا است.

ما دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد ضمن محکوم کردن این جنایت‌ها از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواستاریم نسبت به قتل‌عام، نسل‌کشی و آوارگی اجباری مردم مظلوم فلسطین اقدام فوری انجام دهند.

بیانیه دانشگاه قم

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمینَ مُنْتَقِمُون‏

در آخرین مرحله از جنایات ده‌ها ساله صهیونیست‌های غاصب علیه ملت مظلوم فلسطین، چندین روز است که جهان، شاهد یک نسل‌کشی آشکار است. اوج این قساوت و شقاوت و رذالت، شب گذشته در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه نمایان شد: «شب شرمندگی زمین و زمان». مشاهده اجساد تکه‌تکه شده زنان و کودکان؛ مجروحان و همراهان؛ و پرستاران و پزشکانِ این بیمارستان، دل هر انسانی را به درد می‌آورد. این جنایت هولناک، «سبعیت صهونیستی» و «رذالت حامیان غربی صهیونیسم» را به جهانیان نشان داد.

دانشگاه بین‌المللی قم و همه دانشگاهیان شهر قیام و انقلاب، آمادگی خود را برای هر گونه فداکاری و جانفشانی در راه آرمان بلند آزادی قدس شریف اعلام می‌دارند. ما معتقدیم چنین جنایاتی هر اندازه شقاوتمندانه باشد، نه تنها نشانه قدرت و برتری نیست که گواهی گویا بر ترس و بزدلی و شکست مفتضحانه و غیرقابل ترمیمی است که اخیراً متحمل شده‌اند. «قصابان صبرا و شتیلا و المعمدانی» بدانند که چنین جنایاتی نمی‌تواند مانع «امواج کشنده‌ی طوفان الاقصی» شود. در عین حال، کمترین انتظار از عالمان و آگاهان و دانشگاهیان، در گوشه و کنار جهان این است که نه تنها در محکومیت چنین جنایت هولناکی درنگ نکنند؛ بلکه با قلم و زبان خود و با همه توش و توان خود، اجازه ندهند خون به ناحق ریخته بیگناهان غزه و بیمارستان المعمدانی بی‌جبران بماند. خون‌بهای آن مظلومان بی‌دفاع، چیزی جز ریشه‌کنی صهیونیسم بین‌الملل و آزادی قدس شریف و اخراج این غاصبان جلاد از سرزمین فلسطین نخواهد بود. و بدون تردید، این کار توسط آزادی‌خواهان و مجاهدان و ظالم‌ستیزان جهان، انجام خواهد گرفت. ان شاء الله تعالی. «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیز»

بیانیه دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان از مردم فلسطین حمایت کردند دانشگاهیان و اعضای تشکل‌های دانشجویی و استادی دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه‌شنبه 25 مهر در حرکتی خودجوش بمنظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ابتدا در محل مسجد این دانشگاه گردهم آمدند و سپس در داخل دانشگاه به سمت مزار شهدای گمنام راهپیمایی کردند. دانشگاهیان صنعتی اصفهان در این تجمع، با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از مردم و مبارزان فلسطینی، شعارهایی در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی سر دادند. در پایان این تجمع بیانیه‌ای به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی قرائت شد که در آن آمده است: امروز باردیگر مجاهدان مقاومت اسلامی فلسطین با پیروی از خون شهدای راه آزادی قدس، طوفان به پا کرده، جان خود را بر کف گرفته، اتفاقی ماندگار را در تاریخ رقم زده و هیمنه پوشالی رژیم سفاک و اشغالگر قدس را در هم شکسته‌اند، طوفانی که رعشه و لرزه بر اندام جنایتکاران غاصب و متجاوزان در هر گوشه‌ عالم می‌اندازد و در پاسخ به هتک حرمت‌های بی‌سابقه و مکرر رژیم خونریز صهیونیستی به قبله اول مسلمین جهان، مسجدالاقصی، شکل گرفت.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: فریاد آزادیخواه و ظلم ستیز ملت مظلوم و مجاهد فلسطین که از عمق وجودشان برآمده، همانند گُرزی آهنین بر سر اسرائیل غاصب و کودک‌کُش فرود آمده و این نوید را به سراسر مظلومان جهان می‌دهد که جفای ظالم، دائمی نیست و این وعده الهی است. در بیانیه دانشگاهیان صنعتی اصفهان تاکید شده است: اکنون و در این زمانه شکست غیرقابل ترمیم اسراییل جنایتکار و نفس‌های پایانی صهیونیست‌های کودک‌کُش، حمایت از ملت ستمدیده‌ و مظلوم فلسطین وظیفه‌ همه‌ انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار عالم است. در پایان این بیانیه تاکید شده است: ما دانشگاهیان، بنابر ادای وظیفه‌ دینی و انسانی خویش، اعلام می‌داریم که ضمن حمایت قاطع از جبهه پُرافتخار مقاومت، از هیچ تلاشی برای احقاق حق مُسَلم مردم مظلوم فلسطین، پایان اشغالگری صهیونیست‌های خبیث و آزادی قدس شریف، دریغ نخواهیم کرد.

بیانیه سازمان مطالعه و تدوین «سمت»

بسم‌الله القاصم الجبارین «إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَیَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ» (الشوری:۴۲)

فلسطین نه فقط پارۀ تن اسلام بلکه نماد مظلومیت انسان‌ و تضییع حقوق بنیادی اوست. حق داشتنِ سرزمین؛ حق زندگی در خانۀ پدری و سرزمین مادری. آنچه امروز در نوار غزه می‌گذرد مصداق آشکار نسل‌کشی است. نشانۀ روشن ریشخند زدن رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی به موازین حقوق بشر و نادیده گرفتن بدیهی‌ترین هنجارهای اخلاقی حتی در صحنۀ جنگ که قواعد و ضوابطی دارد، اما دریغ و درد که رژیم اشغالگر قدس با مظلوم‌نمایی و بازتاباندنِ تصویر «قربانی» از خود در رسانه‌های جهان و به پُشتگرمی آمریکای جنایتکار، کمر به قتل عام زنان و کودکان بی‌دفاع بسته است و هرچه می‌گذرد بر سبُعیت و دُژخیمی رفتارهایش افزوده می‌شود. تصویر پیکرهای بی‌جان زنان و کودکان و ساختمان‌های ویرانی که پیش از این مأمن هزاران شهروند فلسطینی بوده است، تصویر واقعی دنیایی است که در آن سیاستمدارانِ سفاک بی‌اعتنا به درد و رنج انسانْ آتش جنگ‌های ویرانگر را بَرمی‌افروزند، و تاوان آن را ملت مظلوم و دربند فلسطین می‌دهد. اینک تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است. در پی قطع برق، بیمارستان‌ها نیز در تاریکی فرورفته‌اند و مرگِ شمار بسیاری از کادر پزشکی بر اثر بمباران و حملات پهپادی نوار غزه را به آستانۀ فاجعه‌ای انسانی کشانده است. وقت آن است که جهان اسلام تجاوز ددمنشانۀ رژیم آپارتاید و اشغالگر قدس را به نوار غزه «یک‌صدا» محکوم کند و با فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شود. به‌راستی چه‌گونه است که آمریکا به نشانۀ حمایت از فرزندخواندۀ شریرِ خود، ناوهای هواپیمابَر را از آن سوی جهان به خاورمیانه گسیل می‌کند، اما از کشورهای عربی در دفاع از مردم بی‌پناهِ غزّه بانگ مرغی برنمی‌خیزد و واکنش‌ها، از بیانیه‌های عافیت‌طلبانه و محافظه‌کارانه فراتر نمی‌رود؟

سازمان «سمت» ضمن ستایش روحیۀ سلحشوری گروههای مقاومت، اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر را شدیدا محکوم می‌کند و از دانشگاهیان و حوزویان و عموم مردم دردمند و انقلابی و آزاده می‌خواهد تا در برابر جنگ نرم رسانه‌ای دشمن هوشیار باشند و به حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم غزه بسیج شوند.

بیانیه دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج در پیامی ضمن محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، از مردم خصوصا جامعه دانشگاهی برای حضور پررنگ در اجتماع مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه دعوت کرد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یاسوج، در پیام رئیس دانشگاه یاسوج آمده است؛ بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏ پس از عملیات موفق طوفان الاقصی توسط مجاهدان فلسطینی، رژیم کودک کش صهیونیستی دیوانه وار و به تصور جبران شکست غیرقابل ترمیم خود، حملات کور، وحشیانه و شبانه روزی با اقسام سلاح های ممنوعه و نامتعارف از جمله بمب های فسفری، خانه های فلسطینیان را بر سر زنان و کودکان و سالخوردگان نوار غزه تخریب کرد و با قطع آب، برق و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیّه، بار دیگر پرده از خوی جنایت گری و تجاوزگری صهیونیست ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها کنار زد. جنایت جدید رژیم جعلی، نژادپرست و کودکش صهیونیستی به نوار غزه که از جمعه گذشته با حمله نظامی و در سایه حمایت آمریکا و دیگر دولت های ضد بشری آغاز شد با حمله به بیمارستان و قتل عام کودکان و بزرگسالان و مردم عادی غیرنظامی جنایت ضد بشری دیگری را رقم زد که تنها از این جرثومه فساد و این غده سرطانی بر می آید.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایات ضد بشری از همه دولت های عربی و اسلامی، چهره های تأثیرگذار و همه آزادی خواهان جهان و سازمان های بین المللی و حقوق بشری می خواهم، ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند. از دانشگاهیان استان و بخصوص دانشگاه یاسوج، دانشجویان عزیز و همکاران گرامی دعوت می کنم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بار دیگر در راهپیمایی شرکت نمایند. «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» (احقاف/13) بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما الله است، سپس در میدان عمل بر این حقیقت، استقامت ورزیدند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.

بیانیه دانشگاه رازی 

رئیس دانشگاه رازی جنایت نسل‌کشی در بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 در ادامه جنایات ننگین رژیم غاصب صهیونیستی در حق ملّت مظلوم فلسطین، در حمله‌ای وحشیانه از سوی این رژیم کودک‌کش به بیمارستان المعمدانی غزه، بیش از هزار نفر از شهروندان فلسطینی مصدوم و به شهادت رسیدند که قلب هر انسان آزاده‌ای را در جهان به درد می‌آورد. این جنایت هولناک از سوی رژیم غاصب صهیونیستی مصداق علنی نسل‌کشی است و جهانیان یک بار دیگر نظاره‌گر خوی درندگی رژیم صهیونسیتی شدند. اینجانب ضمن ابراز همدردی با ملّت و مقاومت فلسطین به ویژه خانواده‌های داغدار شهدای این حمله ددمنشانه، جنایت‌های رژیم پلید اسرائیل را محکوم نموده و از درگاه خدای سبحان برای شهدای گرانقدر جبهه مقاومت علوّ درجات آرزومندم. انتظار می‌رود؛ جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی ضمن محکومیت جنایات این رژیم غاصب، اقدامات مؤثری در جهت پایان دادن به حملات غیرانسانی صهیونیست‌ها علیه ملّت فلسطین انجام دهند و به مسئولیت بین‌المللی خود در قبال این نسل‌کشی با جدیت عمل کنند.

بیانیه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور

مجمع پژوهشگاههای ملی کشور با صدور بیانیه ای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و حمایت خود را از مردم قهرمان فلسطین اعلام کرد. 

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ

و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می‌دهند، بی‌خبر مپندار؛ مسلماً [کیفر] آنان را برای روزی که چشم‌ها در آن خیره می‌شود، به تأخیر می‌اندازد.
جنایات این روزهای رژیم سفاک صهیونیستی علیه مردم شجاع، زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی تلاشی کور و ناکام برای برگرداندن آبروی از دست رفته و هیمنه‌ی درهم فروریخته این رژیم جعلی است و به حول و قوه‌ی الهی و به مدد مجاهدت جوانان غیور فلسطینی، حمایت‌های آزادگان عالم و ملت‌های مسلمان، طوفان‌الاقصی سیل بنیان‌کنی خواهد شد که به آزادی قدس شریف خواهد انجامید.
اقدامات کور و وحشیانه این رژیم در بمباران بیمارستانها، منازل مسکونی، قطع آب و برق مردم، به شهادت رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و آواره کردن مردم بی‌پناه، چشم جهان اسلام را به انذار خداوند رحمان در قرآن کریم و خوی درنده‌خویی و ذات بداندیش رژیم صهیونیستی بازکرد و این نیز جلوه‌ای دیگر از لزوم پایبندی به دستورات الهی و تسریع در بازگشت از مسیر غلط برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیمی است که به هیچ یک از الزامات در روابط اجتماعی و انسانی پایبند نیست.
مجمع پژوهشگاه‌های ملی در کنار جامعه‌ی علمی کشور ضمن اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و اعلام همبستگی با مردم عزیز غزه، از خداوند متعال تحقق آرمان فلسطین و پیروزی نهایی ملت فلسطین را بر دشمن صهیونیستی مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =