جذب ۲هزار دانشجوی غیرایرانی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: این دانشگاه با جذب ۲۰۰۰ دانشجوی غیرایرانی بیشترین تعداد پذیرش دانشجو را بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرضا پازوکی در جشن دانشجویان نوورود این مرکز آموزشی که با شعار « سلام ایران » برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه می‌خواهد دانشجویی تربیت کند که صاحب بصیرت باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید:

نیازمند جریان‌سازی با رویکرد نخبه‌پروری در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم

وی با اشاره به ویژگی‌های این مرکز آموزشی گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران دارای ۱۱ دانشکده است که با ۱۳۰۰ عضو هیات‌علمی  توانسته در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی افتخارات بسیاری کسب کند از جمله این افتخارات، کسب رتبه ۸۰۰-۶۰۰ در بین ۱۵۰۰ دانشگاه علوم پزشکی در دنیا است.

پازوکی گفت: امروزه دانشگاه صرفا به آموزش و پژوهش منتهی نمی‌شود،بلکه فراتر از آن باید طبق فرموده رهبری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش و ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی، به خلق ثروت در داخل و جوامع بین‌اللملی پرداخت. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به جذب دانشجوی بین‌المللی، اظهار کرد: این دانشگاه با جذب ۲۰۰۰ دانشجو از خارج کشور بیشترین تعداد پذیرش دانشجو در کشور را در بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به خود اختصاص داده است که اغلب انها از کشورهای همسایه و منطقه هستند.

پازوکی همچنین حضور در جوامع بین المللی را یکی دیگر از راه‌های مربوط به بین‌المللی‌سازی برشمرد و گفت: مصداق بارز حضور دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در جوامع بین‌المللی انجام جراحی  چاقی و متابولیک است که ایران را در رتبه سوم بعد از امریکا و چین در دنیا قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران وظیفه نسل چهارم دانشگاه را در پذیرش مسئولیت اجتماعی دانشجویان یک ضرورت برشمرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از  ۱۰ میلیون نفر و حدود ۱۲ درصد جمعیت کل کشور، کارخانه‌ها و صنایع بزرگ کشور تحت پوشش خدمات  این دانشگاه هستند هر گونه پیشنهاد در خصوص تاسیس شرکت‌های دانش بنیان را شخصا از شما می‌پذیرم و حمایت می‌کنم.

پازوکی از دانشجویان خواست برای بروزرسانی علوم خود در کمیته‌های پژوهشی و علمی عضو شوند و اظهار امیدواری کرد: تمام دانشجویان با علم‌آموزی، پژوهش و تولید بتوانند در روند اعتلای علمی کشور قدم برداشته  واز رهنمودهای اساتید و تجارب  دانشجویان سال بالاتر استفاده کنند.

امیدوارم باکمک دانشجویان جدید  به عنوان اولین دانشگاه بدون دخانیات در کشور تبدیل شویم

عبدالوهاب برادران معاون دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در این مراسم  نیز در این ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان جدید الورود تاکید کرد که قدر لحظات خود را بدانند و نهایت استفاده رااز ظرفیت وها و موقعیت های دوران تحصیل  ببرند 

وی اظهار کرد: کانون‌هایی در معاونت فرهنگی دانشجویی برای دانشجویان وجود دارد که می توانند عضو آن شده و فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.  همچنین  ما در تلاش هستیم که شرایطی را فراهم کنیم تا شما دانشجویان عزیز زیستی آرام که شایسته شما و دانشجویان نخبه و فرهیخته هست، فراهم کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران افزود: در سال تحصیلی جدید چند اتفاق در این معاونت رقم خواهد خورد که عبارت است از؛مسابقات گفتاورد که شامل جمعی دوستانه است که درآن کارهای فکری و مطالعاتی انجام شود و اتفاق دوم ایجاد یک پاتوق یا رویداد خواهد بود که به هم‌اندیشی با اساتید و دانشجویان خواهد پرداخت.همچنین امیدواریم دانشگاه بدون دخانیات را که در سال گذشته شروع کرده‌ایم بتوانیم باکمک دانشجویان جدید  به عنوان اولین دانشگاه بدون دخانیات در کشور تبدیل کنیم.

براداران با اشاره به فعالیت های رفاهی در زمینه خوابگاه دانشجویان  افزود: در تلاش هستیم ظرفیت خوابگاه مطهری را تا آخر آبان ماه ۲۰ واحد اضافه کنیم. امسال ۱۰۰ واحد به خوابگاه مطهری افزوده شده  و اولین بار است که در دانشگاه به مدت یک هفته جشن ورودی های جدید را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203324

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =