وقتی همراهی با اسرائیل کار دست واشنگتن می‌دهد / تداوم حملات به پایگاه‌های آمریکا

گروه‌های مقاومت با هدف بالا بردن هزینه‌های سیاسی و نظامی ایالات متحده به دلیل حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، همزمان با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران مناطق مسکونی که منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان آن می‌شود، گروه‌های مقاومت همچنان حملات هدفمند خود را علیه رژیم صهیونیستی و البته ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهند. بر اساس آخرین آخبار، روز گذشته چند پایگاه نیروهای آمریکا در عراق و سوریه مورد حملات موشکی و پهپادی از سوی نیروهای مقاومت عراق قرار گرفت.

بعد از ظهر دیروز پایگاه المالکیه در سوریه که نیروهای اشغالگر آمریکایی در آن حضور دارند مورد حمله پهپادی مقاومت قرار گرفت. پیش از آن نیز پایگاه‌های التنف و الرکبان در سوریه و عین الاسد در عراق مورد حملات موشکی قرار گرفته بود. اگرچه آمریکایی‌ها اطلاعات دقیقی از تلفات خود منتشر نمی‌کنند، اما حملات مذکور خشم مقامات آمریکایی را همراه داشته و منجر به واکنش آنها شده است.

بیشتر بخوانید:

باید منتظر غافلگیری‌های جدید از جبهه مقاومت بود

به گزارش المانیتور، مقامات دولتی آمریکای در روزهای اخیر و در پی حملات انجام شده به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق، بارها ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرده‌اند. در همین راستا، «جان کربی» -سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا- به خبرنگاران گفت: «ما می‌دانیم که ایران از نزدیک این رویدادها را زیر نظر دارد و در برخی موارد به طور فعال این حملات را تسهیل می‌کند و دیگران را که درصدد سوء استفاده از درگیری‌ها [در خاورمیانه] هستند، تحریک می‌کند».

ادعای مذکور در حالی مطرح می‌شود که تا کنون آمریکا مدرکی در خصوص دست داشتن ایران در این حملات ارائه نکرده است. پیش از آن نیز مقامات رژیم صهیونیستی ایران را به همکاری با حماس برای عملیات 7 اکتبر متهم کرده بودند اما مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع این کشور اعلام کرد: «هیچ مدرکی دال بر دخالت مستقیم ایران در حمله ویرانگر گروه فلسطینی حماس به اسرائیل وجود ندارد».

آنچه در حال حاضر در خصوص انگیزه گروه‌های مقاومت برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه اهمیت دارد، کمک‌های نظامی این کشور و حمایت سیاسی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است. به نظر می‌رسد گروه‌های مقاومت با هدف بالابردن هزینه‌های سیاسی و نظامی ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی، منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/   

کد خبر: 1203486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =