ساخت ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروز یک نسل کشی با حمایت آمکریکا در غزه در حال اجرا است و آمریکا هم عبایی ندارد که بگوید در این جنایت از اسرائیل حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

احداث سایت‌های جدید راداری و موشکی در پدافند هوایی ارتش

وی افزود: مسئله فلسطین در مرحله اول یک مسئله انسانی و بعد از آن یک  اسلامی و ایرانی است و باید با این دیدگاه به فلسطین نگاه کرد. هدف اسرائیل تصرف نیل تا فرات است و اگر امروز قدرت ندارد و نمی تواند این کار را انجام دهد بحث دیگری است اما مقابله با اسرائیل تکلیف همه مسلمانان است. اگر نتوانیم اسرائیل را مدیریت کنیم حتما دشمنی اش را با مسلمان در سایر کشورها را ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در غزه یک جنگ ترکیبی در حال رخ دادن است. در بعد اول،  یک جنگ نظامی برای شکست ابهت نظامی اسرائیل مطرح است. اسرائیلی‌ها معتقد بودند قادر هستند  همه ارتش‌های عربی را شکست دهند وقادر به حملات پیش دستانه هستند. از سوی دیگر آنها ادعای ابر قدرتی اطلاعاتی داشتند و می گفتند می توانند هر نوع نفوذی را خنثی کنند و مدعی بازدارندگی اطلاعاتی و عملیاتی بودند اما در طوفان الاقصی ضربه‌ای خوردند که قابل ترمیم نیست.

سردار جلالی تصریح کرد: عرصه دوم عرصه افکار عمومی است. رژیم صهیونیستی و جناح غرب در برابر جامعه مسلمین صف بندی کرده‌اند و همه رسانه‌های آنها همت خود را بکار بسته‌اند تا صدای مظلومیت مردم غزه به جایی نرسد. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام روزانه ۸۵۰ هزار پیام درباره غزه را فیلتر می‌کند و همه همت خود را برای بستن صفحات حماس بکار بسته‌ است. لذا یک جنگ تمام عیار در افکار عمومی ایجاد شده است و آنها می خواهند بگویند فلسطین هایی که برای دفاع از سرزمین خود می جنگند، تروریست هستند.

وی ادامه داد: آنها حق دفاع مشروع را به اسرائیل می‌دهند. مقامات غربی به اسرائیل می روند تا از رژیم حمایت کنند و این موضوع مهمی است. آنها دنبال این هستند تا بگویند تروریست ها به اسرائیل حمله کرده‌اند و از همه فناوری ها برای خلق دروغ استفاده می‌کنند.امروز شاهد هستید این تکنیک در صحنه غزه تکرار می‌شود و به اندازه‌ای دروغ ها وقیحانه است که می‌گویند بیمارستان المعمدانی را خود فلسطینی‌ها بمباران کردند. ما هم در سال گذشته در یک تجربه میدانی شاهد این نوع عملیات روانی بودیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:  همه رسانه‌های جهان اسلام تکلیف دارند تا در دفاع از حقانیت مردم غزه به میدان بیایند و فعالیت کنند. کسانیکه دم از حقوق بشر می زنند کشته شدن ۷۰۰۰ هزار نفر را نمی بینند واین جنایت را بزک می‌کنند. لذا همه کسانیکه رسانه در اختیار دارند تکلیف دارند و باید از حقانیت مردم غزه دفاع کنند.

وی در ادامه اظهار داشت:  سال ۸۲ فرمانده کل قوا به این تشخیص رسیدند که نیاز به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد تا آمادگی های لازم برای هماهنگی بخش‌های نظامی و غیر نظامی برای مدیریت بحران‌ها بوجود آید.در پدافند غیر عامل اقداماتی بدون استفاده از سلاح برای ارتقا تاب آوری ملی در مقابل تهدیدات بوجود می آید تا از زیرساخت‌های کشور بتوان حفاظت کرد.

سردار جلالی عنوان کرد: در جنگ‌های اخیر شاهد هستیم زیر ساخت‌های کشورها هدف حملات نظامی است. بنابر این وقتی زیرساخت‌های کشور مورد حمله باشد باید  تداوم کارکردهای زیرساخت‌ها را حفظ کرد لذا انتظار از دولت و حکومت این است که تمام زیر ساخت‌ها در زمان بحران کارکرد خود را حفظ کنند و این وظیفه اصلی پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حوزه حفاظت از زیرساخت‌ها  مصون سازی ساختارهای زیربنایی کشور را در ستور کار داریم و تلاش کردیم برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را تصویب کنیم تا بتوانیم یک برنامه ملی دفاع از زیرساخت‌ها را داشته باشیم. در این راستا برنامه ۳۰ استان تکمیل وابلاغ شده است.

وی افزود: در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری هستیم و در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم. در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم.

سردار جلالی با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه پدافند شیمیایی عنوان کرد: امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می دهیم و سازمان بین المللی منع گسترش سلاح شیمیایی این وطیفه را به عهده ایران گذاشته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در حوزه زیستی نیازمند تقویت زیرساختی بودیم که با همت این دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح ۳ و مجهز ترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =