چک‌های در راه را چگونه می‌توان استعلام گرفت؟

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام راه‌اندازی سامانه استعلام چک از ۱۶ مهر ماه سال جاری، نحوه استعلام چک‌های در راه را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، درراستای اجرای احکام قانون اصلاح قانون صدور چک به منظور ارتقا کارایی ابزار پرداخت چک و شفاف سازی سازوکارهای موجود برای فعالان این عرصه، خدمت اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک به ذینفعان، مشتمل بر مبالغ چک‌های برگشتی و چک‌های در راه وی از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از تاریخ ۱۶ مهر سال جاری در دسترس عموم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

خبر جدید برای دارندگان دسته چک قدیمی

ذینفعان چک می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از مجموع مبلغی چک های برگشتی صادرکننده چک اعم از چک‌های برگشتی رفع سواثرشده و نشده و مجموع مبلغی چک‌های در راه تسویه نشده، مطلع شوند.

برای دریافت این سرویس ذینفع چک باید کد دستوری زیر را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند (از راست به چپ):

*۱*۴*شناسه/کدملی ذینفع*شناسه صیادی

استفاده کنندگان از سرویس پیامکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از راهنمای این سرویس بهره‌مند شوند. راهنمای سرویس نحوه صحیح ارسال پیامک را در اختیار استفاده‌کنندگان از سرویس قرار می‌دهد.

این خدمت به ذینفع چک کمک می‌کند تا با اخذ اطلاعات شفاف از سوابق صادرکننده چک نسبت به دریافت یا عدم دریافت چک تصمیم‌گیری کند.

کد خبر: 1204341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =