ارمنستان به دنبال خرید تجهیزات نظامی از منابع مختلف

رئیس کمیته پارلمانی امور دفاعی ارمنستان روز چهارشنبه اظهار داشت که ارمنستان به دنبال تنوع بخشیدن به تجهیزات نظامی و تهیه تسلیحات به‌روز است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس کمیته پارلمانی امور دفاعی و امنیتی ارمنستان روز چهارشنبه اظهار داشت که ارمنستان به دنبال تنوع بخشیدن به تجهیزات نظامی خود است.

بیشتر بخوانید:

مقاومت عراق آماده اعزام نیرو برای جنگ غزه است / پایگاه‌ها و تجهیزات آمریکا در تیررس مجاهدین

به گزارش خبرگزاری «آرکا»،«آندرانیک کوچاریان» رئیس کمیته پارلمانی مسائل دفاعی و امنیتی ارمنستان گفت: «ما قبلاً به یک منبع تدارکات نظامی متکی بودیم. اکنون هم به دنبال متحدان جدید و هم تأمین کنندگان جدید هستیم. این باید مبنایی برای اصلاح نیروهای مسلح ما شود.»

وی ادامه داد: «وقتی وزیر دفاع به فرانسه می رود، همه نگاه می کنند که چه تسلیحاتی آن‌ها دارند. وقتی وزیر دفاع به هند می‌رود، همه به دستاوردهای نظامی آن کشور نگاه می‌کنند و آنچه می توان از آن به دست آورد. در مورد روسیه نیز ما قراردادی به ارزش چند صد میلیون دلار امضا کرده‌ایم.»

کوچاریان همچنین گفت که ارمنستان دیگر سلاح‌های مستعمل نمی خرد.

در همین زمینه منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه گزارش کردند که هند قصد دارد ارمنستان را به سامانه ضد پهپاد مجهز کند.

خبرگزاری «آرمناپرس» نوشت، ارمنستان با یک شرکت هندی به نام «زن تکنالوژی» مستقر در «حیدرآباد» جهت خرید سامانه ضد پهپاد به توافق رسیده است. مبلغ این قرارداد 41.5 میلیون دلار است وشامل آموزش پرسنل ارمنستان و تحویل سامانه می‌شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نخست وزیر جمهوری آذربایجان اخیرا در ملاقات با وزیر امور بازرگانی هند در شهر «باکو» از این کشور خواست که ارسال تسلیحات به ارمنستان را متوقف کند.

منابع مطلع پیشتر گزارش کرده بودند هند در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است، اقدامی که خشم جمهوری آذربایجان را موجب خواهد شد.افراد مطلع اظهار داشتند. یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =