۲۰ درصد از پروژه‌های پژوهشی موسسات باید از طریق پایان‌نامه‌های دانشجویی انجام شود

نمایندگان مجلس مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی را موظف کردند موسسات پژوهشی موظف شدند ۲۰ درصد از پروژه‌های پژوهشی خود را از طریق پایان‌نامه‌های دانشجویی انجام دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با جزء ۲ ماده ۹۷ این لایحه با ۱۳۹ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

کاهش کیفیت سطح آموزش‌ در دانشگاه‌ها؛ دستاورد برنامه هفتم توسعه

در جزء ۲ ماده ۹۷ این لایحه آمده است: مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۱) این قانون به استثنای قوه قضائیه و قوه مقننه و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند تا پایان برنامه، حداقل بیست درصد (%۲۰) ظرفیت اولویت‌های پژوهشی سالانه خود و موضوع‌های جهاد تبیین را، با ثبت در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) از طریق پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی دانشجویان آن دستگاه یا دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اساتید، به انجام برسانند.

مرکز جذب هیأت علمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است در فرایند جذب اعضای هیأت علمی برای محققینی که در حوزه یادشده فعالیت پژوهشی نموده اند، امتیاز لازم را لحاظ نماید. موضوع‌های محرمانه مشمول این حکم نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =