۳۳۰۰ دانشجوی خارجی در واحد مشهد تحصیل می‌کنند/ درخواست اساتید پاکستانی برای گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از تحصیل ۳۳۰۰ دانشجوی خارجی در واحد مشهد خبر داد.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه اظهار کرد: در زمینه توسعه همکاری‌های بین المللی در چند حوزه از جمله آموزش ورود پیدا کرده‌ایم و با توجه به اینکه کریدور کشورهای شرقی از جمله افغانستان پاکستان ، هند و چین به ایران هستیم جمعیت متأثر از حضور این دانشجویان حدود ۳۳۰۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی جذب بیش از ۳۰ هزار دانشجو در واحدهای خراسان رضوی

وی ادامه داد: در نیمسال جاری هم موفق شدیم با جذب ۸۰۰ دانشجوی غیرایرانی جزو واحدهای موفق دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجو باشیم ضمن اینکه در کنار فعالیت‌های آموزشی ارائه بسته‌های فرهنگی نیز با توجه به قرابت فرهنگی بسیار زیاد کشورها دنبال می‌کنیم.

مرادی با اشاره به اقدامات بین‌الملل در حوزه پژوهشی نیز خاطرنشان کرد: با کمک جامعه‌المصطفی که نفوذ بین المللی بالایی دارد همایش‌های بسیار خوبی را در سطح منطقه دنبال می‌کنیم از جمله اینکه به زودی پیش نشست‌هایی را در ارتباط با کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری با همکاری جامعه المصطفی و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای هند، پاکستان ، افغانستان و عراق برگزار خواهیم کرد.

پیش‌نشست‌های کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبری در ۴ کشور برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه پیش‌نشست‌هایی را واحد مشهد با همکاری این ۴ کشور برگزار خواهد کرد، ادامه داد: این پیش‌نشست‌ها در واقع مقدمه و درآمدی برای برگزاری کنفرانس اصلی که بررسی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری است.

امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های افغانستان و پاکستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد افزود: با دانشگاه‌های اهل بیت، مزارشریف و آریا در حوزه علوم پزشکی از کشور افغانستان هم تفاهم‌نامه هایی در زمینه تبادل دانشجو و انجام طرح‌های مشترک پژوهشی به امضا رسیده است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به کشور پاکستان هم خاطرنشان کرد: در این سفر با سه دانشگاه بزرگ این کشور از جمله اقبال لاهوری، اقرأ و محمدعلی جناح هم تفاهم‌نامه‌های همکاری به امضا رساندیم که اخیرا هم ۲۰ نفر از اساتید این دانشگاه ها درخواست خود را برای گذراندن دوره متالوژی در ایران ارسال کرده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه دانشگاه اقبال لاهوری نیز یک دانشگاه با مقیاس بزرگ و با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوست تصریح کرد: همکاری ها در زمینه تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح های مشترک پژوهشی و میدانی ادامه دارد و با توجه به اینکه آموزش ها در دانشگاه اقبال لاهوری اغلب مجازی است ۳ نفر از اساتید ما در حال حاضر با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز جنگ، جنگ روایت‌هاست، اضافه کرد: یعنی اگر بد روایت کنیم و یا کم و اصلا روایت نکنیم بدخواهان این نظام و انقلاب سناریو و روایت های مغرضانه خودشان را پیاده خواهند کرد و این موضوع ما را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است، گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک پیشران نقش آفرینی بسیار جدی را در حوزه بین المللی سازی ترسیم کرده است ضمن اینکه این موضوع به قدری حائز اهمیت است که اگر کشور ما نتواند به خوبی ورود پیدا کند بدخواهان روایت مغرضانه از دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان خواهند داشت.

استقرار ۵ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در استان خراسان رضوی

وی با بیان اینکه کشورهایی که کنسولگری آنها در مشهد استقرار دارد در روند بین المللی شدن دانشگاه هم تاثیر بسیار مثبتی دارد، اضافه کرد: ارتباط بسیار خوبی هم با اداره امور اتباع وزارت کشور و استانداری داریم و سال گذشته کمترین چالش را با دانشجویان خارجی داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به استقرار ۵دفتر تقریب مذاهب اسلامی در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: فعالیت های این دفاتر در کاهش چالش های ما با دانشجویان خارجی بسیار موثر بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر روی مسائل فرهنگی و تربیت تقریبی بیشتر کار کنیم دانشجویان خارجی هم قرابت بیشتری با فرهنگ ما پیدا خواهند کرد و به تبع چالش‌های امنیتی کمتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =