پیش‌بینی جذب بیش از ۳۰ هزار دانشجو در واحدهای خراسان رضوی/ پروژه‌های «بیوکلاسیک» و «تولید جلبک»به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با بیان اینکه سال گذشته در استان خراسان رضوی ۲۷هزار دانشجو جذب شد، گفت: پیش‌بینی ما بر این است تا این میزان جذب را امسال به بالای ۳۰ هزار نفر برسانیم.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به افزایش درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته استان خراسان رضوی بیشترین میزان  افزایش دانشجو را در کل کشور داشته است و به طور متوسط ۱۷ تا ۲۰ درصد در بین واحدهای دانشگاهیمان افزایش جمعیت دانشجو داشته‌ایم. 

۹۵ رشته در طرح آمایش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی جابه‌جا شد/ پیش‌بینی جذب ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد مشهد

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان خراسان رضوی ۲۷هزار دانشجو جذب شد، تصریح کرد: پیش‌بینی ما بر این است تا این میزان جذب را امسال به بالای ۳۰ هزار نفر برسانیم.  

مرادی با اشاره به اینکه در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای نیز از سال گذشته یک سری اقدامات زیربنایی را انجام داده‌ایم که در واقع سال آینده این طرح ها به درآمدزایی خواهند رسید، افزود: یکی از این طرح‌ها، طرح بیوکلاسیک در استان خراسان رضوی است که عمده این طرح طی دوسال آینده به نتیجه خواهد رسید اما امسال هم یک بهره‌برداری اولیه از این طرح انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: در این طرح دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برای اولین بار در تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر صاحب یک کارخانه و فضای صنعتی می‌شود. دانش فنی این طرح توسط دانشمندان حوزه بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد خراسان رضوی و همچنین با مشارکت اعضای هیات علمی، دانشگاه آزاد خراسان رضوی و آستان قدس خراسان رضوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تولید شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به طرح تولید جلبک در واحد مشهد در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای خاطرنشان کرد: دانش فنی و اقدامات اولیه این طرح هم انجام شده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی اضافه کرد: در سبزوار و تربت حیدریه با مشارکت در فعالیت‌های کشاورزی و صنایع غذایی به درآمدهایی دست پیدا کرده‌ایم ضمن اینکه در کاشمر هم اقدامات بسیار خوبی در حوزه دامپروری و کشاورزی صورت گرفته است. 

مرادی در پایان گفت: در تایباد و خواف اقدام بسیار خوبی در حوزه گمرک و مشارکت در منطقه آزاد صورت گرفته که همگی این اقدامات سبب شده تا واحدهای استان خراسان رضوی از سودآوری معقول و منطقی برخوردار شوند. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1195582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =