نباید از بورس انتظار سود کوتاه‌مدت داشت

یک کارشناس اقتصادی ضمن ابراز نگرانی‌ها نسبت به نبود زمینه‌ های لازم برای جذب سرمایه‌ های خرد در بازار سرمایه، دغدغه این گروه از سهامداران را ناشی از مضیقه های معیشتی دانست و آن را علامتی از نگرانی عمومی در خصوص رکود بازار سهام ارزیابی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ محمد ماهیدشتی، با بیان اینکه در حال حاضر، معامله‌گری کالاهای بادوام مانند خودرو و مسکن، با سرمایه‌های خرد امکان‌پذیر نیست؛ گفت: تورم بسیار بالا باعث شده که سود سپرده‌های بانکی یا بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت نتوانند به بهبود معیشت مردم کمک کنند؛ ضمن اینکه بازده صندوق‌های درآمد ثابت نیز یکسان و تکرارشونده نیست.

بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۲۴۵ واحدی شاخص کل

این کارشناس بازارهای مالی اضافه کرد: پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی که تحت نظارت نهادهای مالی مجاز هستند، بازدهی بیشتری دارند، اما تعداد پروژه‌های پیشنهادی آن‌ها معمولاً کم است و به دلیل اطلاع‌رسانی محدود، خیلی زود منابع مالی مورد نیاز آن‌ها جذب می‌شود. این در حالی است که سود تأمین مالی جمعی اگرچه بیشتر از سپرده‌ی بانکی و صندوق درآمد ثابت است، اما هنوز از تورم کمتر است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی عنوان کرد: بازار سهام در بلندمدت، تمامی بازارهای رقیب را شکست می‌دهد، اگرچه امکان دارد که در کوتاه‌مدت ب

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر: 1207186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =