آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه ساده‌ترین نوع کیک دو رنگ در خانه

«کیک دو رنگ جذابتره! مخصوصا اگه با موز باشه!». یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها ترکیب کیک وانیلی و کاکائویی است. تقریبا همه‌ی افراد به این نوع کیک علاقمند هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها ترکیب کیک وانیلی و کاکائویی است. تقریبا همه‌ی افراد به این نوع کیک علاقمند هستند.

اگر به شما بگوییم که این کیک که دستورش پیش روی شماست در کمتر از ۲۰ دقیقه حاضر می‌شود و نیازی به فر هم ندارد خیلی خوشحال خواهید شد، نه؟!

بیشتر بخوانید:

کدام مواد غذایی کیسه صفرا را به خطر می اندازند؟

پس به شادی ادامه بدهید و درهمین وضعیت مواد لازم را هم یادداشت کنید و همین امروز عصر دست به کار شده و این کیک خوشمزه را درست کنید. اهل منزل خیلی غافلگیر خواهند شد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار

تخم مرغ
۲ عدد

شیر
نصف پیمانه

روغن مایع
۱/۳ پیمانه

آرد
یک پیمانه

بیکینگ پودر
یک قاشق چایخوری

وانیل
به اندازه نوک قاشق چایخوری

شکر
نصف پیمانه

پودر کاکائو
یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای قسمت انتهایی کیک:

ماده غذایی مقدار
موز
۲ عدد

شکر
۲ قاشق غذاخوری

کره
یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در ابتدا تمام مواد را اندازه گیری کرده و در مقابلتان بچینید. تخم مرغ و کره همیشه در کیک‌ها باید با دمای محیط یکی باشند. پس این مورد را حتما رعایت کنید.

داخل یک تابه کره را قرار بدهید و وقتی ذوب شد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر هم در کره حل بشود. حرارت را زیاد نکنید که شکر و کره نسوزند. بعد از حل شدن شکر، موزهای حلقه شده را کف تابه بچینید. حرارت گاز را بسیار ملایم کنید.

آرد، تخم مرغ‌ها، شیر، روغن مایع، بیکینگ پودر، وانیل و شکر را با هم داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یکدست بشود هم بزنید. با همزن هم می‌توانید این کار را انجام بدهید. هدف داشتن یک ماده منسجم و یکدست است.

مواد آماده‌شده‌ی کیک را به دو قسمت تقسیم کنید. به یکی از آنها پودر کاکائو را اضافه کنید.

حالا دو قسمت وانیلی و کاکائویی دارید. هر دو را همزمان از هر دو طرف تابه روی موزها بریزید. می‌توانید ملاقه ملاقه هم بریزید این قسمت دیگر به خودتان بستگی دارد. وقتی تمام مواد را داخل تابه ریختید در تابه را بگذارید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه بدهید کیک بپزد. بهتر است که زیر تابه شعله پخش کن بگذارید. حرارت گاز را هم روی خیلی ملایم قرار بدهید. بعد از ۲۵ دقیقه با سیخ چوبی کیک را چک کنید و اگر از مواد به سیخ نچسبید کیک شما حاضر است. بعد از اینکه کمی خنک شد آن را داخل ظرف کیک برگردانید و با یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =