۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده می‌شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تا پایان سال جاری قرار است ۲۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی به این مجموعه خوابگاهی اضافه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احد بنار با اعلام این خبر افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد خوابگاه های متاهلی دانشگاههای علوم پزشکی ۸۰۰ واحد بود اما علیرغم کمبود منابع این رقم اکنون به یک هزار واحد متاهلی در کشور رسیده و تا پایان سال جاری قرار است ۲۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی به مجموعه خوابگاه های ما اضافه شود.

بیشتر بخوانید:

کمبود خوابگاه‌های متأهلی یکی از چالش‌های اصلی ازدواج دانشگاهیان است

وی افزود: سیاست های ما در وزارت بهداشت در مسیر احداث خوابگاه های متاهلی همگام با راهبردهای رشد جمعیت است و تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۲، با تکمیل و احداث ۲۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی، شمار خوابگاه های متاهلی در کشور را به ۱۲۰۰ خوابگاه برسانیم.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار دانشجوی متاهل خوابگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: ۳۵۰۰ دانشجوی متاهل در صف انتظار و متقاضی خوابگاه های متاهلی هستند که امید است با تحقق و ساخت خوابگاه های متاهلی، بتوانیم نیاز این دانشجویان را مرتفع کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: البته در صورت تحقق حمایت ها و جذب منابع ستاد ملی جمعیت و کمک های سازمان برنامه و بودجه ، تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم، تعداد خوابگاه های متاهلی دانشگاههای علوم پزشکی را در سراسر کشور به عدد ۲۴۰۰ خوابگاه برسانیم.

بنار در خصوص تعداد تخت های مجردی خوابگاه های دانشجویی گفت: تعداد تخت های خوابگاهی مجردی ما در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۸ هزار تخت بود که اکنون این رقم با رشد ۱۳ درصدی به ۸۷ هزار تخت رسیده است و در مجموع مساحت کل خوابگاه مجردی ما در سراسر کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =