کمبود خوابگاه‌های متأهلی یکی از چالش‌های اصلی ازدواج دانشگاهیان است

رییس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان گفت: بیش از ۴۵۰هزار ازدواج دانشجویی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از سال ۱۳۸۶ تاکنون ثبت شده و براساس پژوهشی در سال گذشته ۹۴ درصد پایدار بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین جلسه از سلسه جلسات ارزیابی میزان تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، با موضوع ارزیابی میزان اجرایی شدن مصوبه «سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان» شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ به ریاست مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی برگزار شد. در این جلسه سه مسئله کمبود خوابگاه‌های متأهلی، دغدغه شغل و مسکن و هزینه جهیزیه و معیشت به‌عنوان چالش‌های اصلی ازدواج دانشگاهیان مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

جامعه دانشگاهی به ۱۰۰ هزار خوابگاه متاهلی نیاز دارد

در این جلسه نصرالله داودوندی رئیس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور، گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش روی اجرای سند ارائه داد.

به گفته داوودوندی تاکنون دو جلسه این ستاد در سال گذشته برگزار شده و تقسیم کار دستگاه‌ها در آن صورت گرفته است که در این خصوص هماهنگی‌های لازم برای اجرایی‌سازی نیز انجام شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سال ۱۳۸۶ تاکنون ثبت و انجام شده است که براساس پژوهش صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، ۹۴ درصد پایداری، در این ازدواج‌های دانشجویی داشته‌ایم.

وی به تبیین اقدامات و برنامه‌های طراحی شده در این حوزه پرداخت و گفت: ازدواج به‌هنگام، ترویج ازدواج آسان، کاهش مهاجرت دانش‌آموختگان، کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها، انتخاب آگاهانه، امکان تحصیل توأمان با ازواج، بخشی از مزیّت‌های ازدواج‌های دانشجویی است.

کمبود خوابگاه‌های متأهلی، دغدغه شغل و مسکن و هزینه جهیزیه و معیشت و مسئله و چالش اساسی در ازواج‌های دانشجویی است که برای حل این چالش‌ها راهبردها و اقدامانی طراحی شده است.

همچنین نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، گزارشی از اقدامات خود در اجرایی شدن مصوبه ارائه کردند.

مهمترین موانع مطرح شده توسط دستگاه‌ها در اجرای کامل این سند؛ کمبود منابع مالی و لزوم تصویب دستورالعمل‌ها و تکمیل نظام مسائل بودند.

در همین راستا، مقرر شد کارگروه‌هایی با شرکت دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، جهت بررسی راهکارهای رفع موانع تشکیل و نتایج آنها در جلسه بعدی پیگیری شود.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان در جلسه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ تصویب و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =