طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی با همکاری مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کلید خورد

سرپرست معاونت پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی از طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دکتر علیرضا کوهپایی در همایش ملی شیخ الرئیس از طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی خبر داد و عنوان کرد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی علوم پزشکی برای تحقیقات در حوزه آموزش پزشکی و ارتقای فرایندها از حدود ۷ سال قبل فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح مرکز نوآوری آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی گفت: حدود ۲۵۰۰ طرح از سراسر کشور در این مرکز پذیرش شده و بیش از آنها در حال اجرا هستند و نتایج ۳۰۰ طرح هم در قالب ترجمان دانش به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد که این نتایج می‌تواند برای ارتقای فیلدهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر کوهپایی بیان کرد: طرح‌های فناورانه در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی موردحمایت قرار می گیرند و برای حمایت بیشتر و تولید انبوه به همکاری بین بخشی از جمله معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی نیاز است.

وی افزود: اقداماتی انجام شده در این مرکز براساس نیاز اصلی حوزه آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و در گروه‌های راهبردی، نیازهای واقعی شناسایی و اولویت بندی می‌شوند و محققان در قالب فراخوان می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را ارائه دهند.

دکتر کوهپایی در خصوص همایش شیخ الرئیس خاطر نشان کرد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی از یک سال گذشته به طور ویژه وارد مباحث فناوری‌ها شد و به منظور تحول در حوزه آموزش پزشکی، حمایت از طرح های فناورانه را در دستور کار خود قرار داده است و حدود ۱۱۰ طرح فناوری به این مرکز ارسال و تاکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ در داوری شده و برخی از آنها هم به مرحله عملیاتی و تولید محصول خواهد رسید.

سرپرست معاونت پژوهشی این مرکز با اشاره به اهمیت فناوری در حوزه آموزش پزشکی، تصریح کرد: فیلدهای آموزشی در آینده متفاوت با زمان حال است و ما باید فاصله خود را با دنیا کم کنیم و تکنولوژی‌ها را به سرعت در حوزه آموزش پزشکی وارد و از ابزارهایی چون شبیه سازها، بازی‌سازها، انواع هوش مصنوعی، VR و AR بیشتر استفاده شود.

وی گفت: در نظر داریم تا سال آینده، نقشه راه فناوری در آموزش علوم پزشکی را با وجود ایده های برتر و همکاری تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی کنیم. امیدواریم با برگزاری نخستین همایش شیخ الرئیس که روی فناوری‌ها متمرکز شده بتوانیم به تحول در حوزه آموزش پزشکی دست یابیم و با همکاری بیشتر بین بخشی در راستای توسعه فناوری‌های نوین حوزه آموزش پزشکی، پیشرو و پیشتاز باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =