نتایج ایده‌های برتر اعتکاف دانشجویی تا اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود

رئیس مرکز اقامه نماز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه مراسم اعتکاف نیمه دوم آذرماه داوری و تا اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود.

حجت الاسلام احسان شفیعی رئیس مرکز اقامه نماز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان‌بندی مسابقه ایده اعتکاف دانشجویی اظهار کرد: ایده‌های دانشجویی ارسال شده در نیمه دوم آذرماه داوری می‌شود و اسامی بهترین آثار، اوایل دی‌ماه اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم اعتکاف دانشجویی هر سال با استقبال گسترده دانشجویان برگزار می‌شود. در این راستا برای اولین بار مسابقه ایده اعتکاف دانشجویی توسط مرکز اقامه نماز نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تقرب به درگاه الهی با دعا و نیایش خالصانه رقم می‌خورد

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: این فراخوان باهدف جمع‌آوری ایده‌های نو و جدید دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف دانشجویی از لحاظ کیفیت اجرای برنامه و افزایش تعداد دانشجویان شرکت کننده در این مراسم در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اقامه نماز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره محورهای فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، جهاد تبیین، تشویق دانشجویان برای شرکت در مراسم، آماده سازی مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف، تبلیغ چهره به چهره، نحوه استقبال از معتکفان، بهره مندی از قرآن و برنامه‌های مختص دختران و غیره، از جمله محورهای این فراخوان است.

وی ادامه داد: دانشجویان ایده‌های خود را در قالب متن، موشن، فیلم، پوستر، اینفوگرافی، کلیپ و پادکست ارسال کرده‌اند. تاکنون حدود هزار ایده خوب از سوی دانشجویان به دبیرخانه اعتکاف دانشجویی ارسال شده است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: پیش‌بینی کردیم که مراسم اعتکاف دانشجویی امسال با ایده‌های جدیدتری برگزار شود تا دانشجویان بتوانند بهره‌مندی معنوی بیشتری از این مراسم داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: به عقیده بنده، اهمیت معنوی مراسم اعتکاف در دانشگاه‌ها آنگونه که باید و شاید ادا نشده است؛ حتی به صورت مناسب برای دانشجویان تبیین نشده که اهداف اعتکاف چیست. همچنین به درستی زمان و نحوه ثبت نام اطلاع رسانی نمی‌شود برخی از دانشجویان از جزئیات این مراسم مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف فرصتی برای ارتقا معنویت در دانشجویان است، گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا از تجربه‌های دانشجویانی که سال‌های گذشته در این مراسم شرکت کرده‌اند، استفاده کنیم. این کار با هدف بهبود سطح معنوی این مراسم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =