طوفان الاقصی| نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی / اسیران اسرائیلی تحویل صلیب سرخ شدند

تشکیل جلسه کابینه رژیم اسرائیل برای بررسی تمدید مجدد آتش بس، انجام ششمین تبادل اسرا، تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو و هشدار به تل‌آویو و ورود وزیر خارجه آمریکا به تل‌اویو از مهم‌ترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی در پنجاه و پنجمین روز طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، همزمان با انتشار اخباری مبنی بر احتمال تمدید آتش‌بس موقت در غزه برای دومین بار، رسانه‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز پنجشنبه گزارش دادند که کابینه جنگ این رژیم برای بررسی امکان تمدید آتش بس تشکیل جلسه داده است.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| آغاز مرحله ششم تبادل اسرا / ادعای ترور ۲ فرمانده مقاومت در اردوگاه جنین

همزمان با تبادل اسرا برای ششمین روز متوالی و ورد اسرای صهیونیست به اراضی اشغالی، وزارت خارجه قطر از تبادل اسرا برای هفتمین روز خبر داد که حکایت از آن دارد که رژیم اسرائیل در ساعات آینده با تبادل اسرا و تمدید مجدد آتش‌بس مجبور است موافقت کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا بر اساس اعلام پیشین وارد شهر تل‌آویو شد تا با مقامات صهیونیست درباره تحولات اخیرا و آتی فلسطین اشغالی گفت‌وگو کند؛ به ویژه اینکه دولت بایدن بنا به ادعای رسانه‌های آمریکایی، نگران شعله ور شدن مجدد آتش جنگ و حمله ارتش اسرائیل به جنوب نوار غزه است.

تحولات مهم بامدادی پنجاه و پنجمین روز از عملیات الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

جلسه کابینه جنگ رژیم اسرائیل برای تمدید آتش بس

شبکه کان اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ رژیم اسرائیل هم‌اکنون با نزدیک شدن به ساعات پایانی ششمین روز آتش بس، در حال بررسی امکان تمدید آتش بس موقت برای دومین بار است.

۱۴ اسیر اسرائیلی و تایلندی تحویل صلیب سرخ شد

ارتش رژیم اسرائیل تأیید کرد که دقایقی پیش ۱۰ اسیر اسرائیلی به همراه ۴ اسیر تایلندی تحویل نیروهای صلیب سرخ شده و آن‌ها وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

قطر از تبادل اسرای برای دور هفتمین روز خبر داد

وزارت خارجه قطر بامداد امروز پنجشنبه اعلام کرد که طی امروز ۳۰ اسیر فلسطینی در برابر ۱۰ اسیر اسرائیلی در کنار دو شهروند روس و چهار شهروند تایلندی آزاد خواهند شد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه قطر، افرادی که قرار است آزاد شوند، ۱۶ تن از آن‌ها زیر سن قانونی بوده و ۱۴ تن دیگر نیز زن فلسطینی هستند.

ورود کامیون‌های حامل کمک به شمال غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ساعتی پیش ۲۱ کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد شهر غزه (در شمال نوار غزه) و مناطق شمالی این شهر شده است.

حمله به حامیان فلسطین و بازداشت آن‌ها در دانشگاه هلسینکی فنلاند

پلیس فنلاند شماری از دانشجویان فنلاندی در دانشگاه هلسینگی را که در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها دست به تجمع همبستگی زده بودند، بازداشت کرد.

ادعای «آکسیوس»: بایدن نگران حمله اسرائیل به جنوب غزه است

وب سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که جو بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو گفته است که نحوه «عملیات اسرائیل» در شمال غزه نمی تواند در جنوب تکرار شود.

به گفته این منابع، رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در پاسخ به قصد نتانیاهو مبنی بر ضرورت حمله نظامی به جنوب غزه جهت تحقق آنچه نابودی حماس خوانده، گفته است.

آکسیوس همچنین نوشته که نخست وزیر رژیم اسرائیل با درخواست بایدن مبنی بر بررسی مشترک طرح‌های «عملیات در جنوب غزه» قبل از هر حمله‌ای شده است.

گفتنی است حجم ویرانی بی‌سابقه در غزه و کشتار هزاران نفر از مردم فلسطین طی جنگ اخیر منجر به افزایش نارضایتی از دولت بایدن در داخل و خارج از آمریکا شده است.

بلینکن وارد تل‌آویو شد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش وارد شهر تل‌اویو اشغالی، پایتخت رژیم اسرائیل شد.

خبرگزاری روسی اسپوتینک با اشاره به چهارمین سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه نوشت که بلینکن به منظور اعمال فشار به صهیونیست‌ها جهت موافقت با تمدید آتش‌بس وارد تل‌آویو شده است.

به شهادت رسیدن جوان فلسطینی در رام‌الله

یک از جوانان فلسطینی که در تیراندازی نظامیان رژیم اسرائیل زخمی شده بود، به شهادت رسید.

رژیم اسرائیل با حملات بامداد امروز در برابر زندان عوفر و همچنین در شهرک بیتونا به استقبال کنندگان در رام الله، تلاش دارد شیرینی شکست خود در جنگ اخیر و تبادل اسرا را برای فلسطینیان تلخ کند.

زخمی شدن ۵ فلسطینی در برابر زندان عوفر

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که صهیونیست‌ها به تجمع کنندگان در برابر زندان عوفر که منتظر خروج اسرای فلسطینی بودند، حمله کرده‌اند که در اثر آن، پنج نفر زخمی شده است که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

آتش بس در غزه تمدید شد

جنبش حماس اعلام کرد که آتش بس موقت برای یک روز دیگر تمدید شد.

۳ صهیونیستی به هلاکت رسیدند

منابع خبری رژیم صهیونیستی از عملیات ضد صهیونیستی در شهر قدس اشغالی خبر دادند که در آن ۳ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

 سخنگوی اورژانس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در ایستگاه اتوبوس در شهرک «راموت» واقع در شرق شهر قدس اشغالی ۳ صهیونیست کشته و ۶ نفر دیگر به شدت زخمی شدند که وضعیت چهار نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مجریان این عملیات دو فلسطینی بودند که هر دو به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در تاریخ ۲۵  آبان ماه هم منابع خبری رژیم صهیونیستی از عملیات ضد صهیونیستی در مرکز ایست بازرسی در قدس اشغالی خبر داده بودند، بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۵  نظامی صهیونیست در این عملیات به شدت زخمی شدند.

نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی

شبکه خبری «الجزیره» امروز در هفتمین روز از آتش‌بس بین جنبش مقاومت فلسطین و رژیم صهوینستی از پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

بازداشت‌ ۴۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

باشگاه اسرای فلسطینی امروز پنجشنبه اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی از روز گذشته تاکنون اقدام به بازداشت ۴۰ فلسطینی در کرانه باختری کرده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطینی افزود که با بازداشت‌های انجام شده در یک روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی تعداد بازداشت شدگان از تاریخ ۷ اکتبر  (۱۵ مهر) تاکنون به ۳۳۶۵ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در پی یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری، درگیری‌های شدیدی هم بین آن‌ها و مبارزان مقاومت به وقوع پیوست.

رژیم صهیونیستی از سیاست بازداشت گروهی شهروندان در کرانه باختری به عنوان یک مجازات جمعی استفاده می‌کند، تا به زعم خود آنها را وادار به تسلیم کند، اما این سیاست در قبال شهروندان کرانه باختری کارساز نبوده و جوانان و گروه‌های مقاومت فلسطینی اقدام به مقابله با آن‌ها می‌کنند.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

اسیران اسرائیلی تحویل صلیب سرخ شدند

ایرنا : با تحویل ۲ زن اسیر صهیونیست به صلیب سرخ جهانی، اقدامات برای آزادی ۳۰ زن و کودک فلسطینی از زندان های ارتش اسرائیل آغاز شد.

گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس پنجشنبه شب دو اسیر زن اسرائیلی را در مرکز شهر غزه تحویل صلیب سرخ داد.

یکی از این دو زن "میا شیم من شوهم" است که در ویدئویی درحالی که زخمی بود، دیده می شد و از نتانیاهو خواسته بود که او را آزاد کند.

همزمان سازمان زندان های اسرائیل از آغاز انتقال اسرای فلسطینی به زندان عوفر با هدف زمینه سازی برای آزادی آنها خبر داد.

در هفتمین مرحله از تبادل اسرای فلسطینی و «اسرائیلی»، قرار است ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شوند.

سازمان زندان های رژیم اسرائیلیی نیز از آغاز انتقال این اسرا به زندان عوفر با هدف زمینه سازی برای آزادی آنها خبر داد.

در همین حال، شبکه الجزیره اعلام کرد: فهرست اسرای هفتمین مرحله تبادل اسرا، شامل ۳۰ اسیر فلسطینی است که ۸ نفر از آنها زن و ۲۲ نفر دیگر کودک هستند.

جنبش حماس هم در این باره اعلام کرد: لیست اسامی اسرای پیشنهادی برای آزادی در مرحله هفتم آزادی اسرا، شامل هشت زن اسیر فلسطینی است که همگی از اهالی سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ می باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =