۲ ناوشکن جماران در خلیج عدن و البرز در دریای سرخ حضور دارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از حضور همزمان دو ناوشکن جماران در خلیج عدن و البرز در دریای سرخ برای انجام ماموریت‌های محوله خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی در پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در طول 8 سال دفاع مقدس، نه تنها توان نظامی دشمن را از صحنه دریا حذف کرد، بلکه شاهرگ اقتصادی آن را که به نفت و سکوهای البکر و العمیه وابسته بود را از بین ببرند، به‌گونه‌ای که نتواند اقتصاد جنگ را مدیریت کند، در مقابل اقتصاد کشور خودمان و خطوط مواصلاتی ایران اسلامی را برقرار نگه داشتند و بنادر و پایانه‌های نفتی کشور فعال باقی ماند.

بیشتر بخوانید:

اولین ناوشکن نیروی دریایی سپاه به یگان رزم این نیرو الحاق خواهد شد

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدای هفتم آذر ماه و شهدای تکاور در جنگ 34 روزه خرمشهر، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از هم‌رزمان عزیزم با دانش و تخصص بالا و با بهره‌گیری از همه ظرفیت کشور در همه ابعاد به ویژه حوزه دانش صنعت و فنی این افتخار را دارد و به برکت انقلاب و ولایت و هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا مسیر دریاها را پشت سر بگذارد و این افتخار را در سال 1402 در این مقطع تاریخی و زیر پرچم ولایت به مردم عزیز کشورمان هدیه کنند.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز این افتخار به دست ایرانی‌ها رقم خورده است و از همه ایران در این مأموریت بزرگ و افتخارآفرینی حضور داشتند و حضورشان اینگونه رقم خورد که برای همه کشورها ابهامات راهبردی ایجاد کردند.

وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نه در دریاهای جنوب، بلکه در دریای خزر، آخرین دستاورد علمی و صنعتی به عرصه آمده و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دیلمان قادر خواهد بود با همان توانمندی و بیشتر و به‌روزتر در حوزه برقراری امنیت و ایمنی دریانوردی در دریای شمال مأموریت اجرا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، افزود: یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل در عرصه جهانی است، امروز به لطف انقلاب با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری، این مأموریت در بالاترین کیفیت و سطح در حال اجراست.

دریادار ایرانی عنوان کرد: هیچ نقطه‌ای از کره زمین وجود ندارد که پرچم کشور عزیزمان، نماد مقدس ملی و مذهبی، برافراشته نگردد؛ همرزمانمان با اتکال به توان و دعای خیر شما و نگاه راهبردی فرمانده معظم کل قوا و اجرایی کردن فرامین، پرچم را با بهترین و زیباترین شکل در اقصی نقاط دریایی و اقیانوس‌های جهان افراشته نگه می‌دارند.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز همان مأموریت 8 سال دفاع مقدس در باز گذاشتن خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت دریانوردی همه دریانوردان عزیز در حوزه تجاری و نفتکش در حوزه تجاری و نفتکش به دست پرتوان همرزمان عزیز من با حداکثر توان و کیفیت بالا در حال اجراست.

وی با اشاره به مأموریت‌های این نیرو که در حال اجراست، بیان کرد: امروز این افتخار را داریم که ناوشکن جماران در خلیج عدن مشغول تأمین امنیت کشتیرانی است و ناوشکن البرز نیز در دریای سرخ این مأموریت را عهده‌دار است.

دریادار ایرانی ضمن تأکید بر فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه تأمین امنیت دریانوردی، اظهار کرد: اقتصاد دریا امروز به کمک همرزمان من از نظر امنیتی در بالاترین کیفیت تأمین می‌شود و دریانوردان عزیزی که در این عرصه گام برمی‌دارند و موجبات شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم می‌کنند، در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =