آموزش آشپزی / بهترین روغن برای پخت و پز چیست؟

حتما شما هم سوالاتی درمورد کدام روغن برای پخت و پز بهتر است یا اینکه آیا میتوان از روغن دنبه و حیوانی برای آشپزی استفاده کرد، در ذهن دارید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن ها اصلی ترین دشمن سلامت و تندرستی و موجب ابتلا به بیماری قلبی می باشند، به همین خاطر امروزه بیش از هر چیز پخت یک وعده غذای سالم با چربی های مناسب ارزش پیدا کرده است. بهترین روغن برای پخت و پز، روغن های دارای چربی سالم و غیر اشباع است.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه کباب انگشتی

در ادامه این بخش به معرفی بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی، بهترین روغن برای پخت و پز، سالم ترین روغن خوراکی برای قلب و... می پردازیم.

روغن زیتون

روغن زیتون از بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا در سراسر جهان می باشد، نقطه دود روغن زیتون، تقریباً 176 درجه سانتی‌گراد است و می‌توانید از آن برای پختن، تفت‌دادن ( با درجه حرارت پایین) یا تهیه سس‌های سرد استفاده کنید.

روغن کنجد

یکی از مصارف مهم روغن کنجد طبخ غذا می باشد، در واقع این روغن جزو بهترین روغن ها برای پخت و پز است زیرا دارای نقطه دود متوسط به بالا (210 درجه سانتی‌گراد) بوده و حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌های سالم و... بوده و نقش مهمی در کاهش کلسترول خون دارد.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یک روغن پخت و پز عالی با نقطه دود بالا است که دارای ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات مغذی می باشد. تنها فرمی از روغن بادام که می توان از آن برای مصارف خوراکی استفاده کرد، روغن بادام شیرین تصفیه شده، می باشد.

روغن آووکادو

این نوع روغن در آشپزی کاربرد دارد و شما می‌توانید برای پخت و پز و سرخ کردنی در دمای متوسط نه خیلی زیاد از این روغن استفاده کنید. وجود چربی های غیر اشباع در این روغن سبب مفید بودن آن برای افراد دارای ناراحتی های گوارشی و قلبی شده است.

نکته مهم:

از روغن های پخت و پز که در این بخش نام بردیم، برای سرخ کردن عمیق استفاده نکنید و برای تهیه غذاهای سرخ شده و ترد و طلایی از روغن بادام زمینی، روغن سویا، روغن کانولا و روغن ذرت تصفیه شده استفاده نمایید.

روغن حیوانی برای پخت و پز ؟!

باید بدانید روغن‌هایی که از چربی یا پیه حیوانات تهیه می‌شوند (مانند روغن کوهان شتر و دنبه) مناسب برای طبخ نیستند و نباید آنها حرارت بالا دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =