شکسته شدن رکورد ماهانه جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور

رکورد ماهانه میزان جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه امسال با حمل ۵۰ میلیون تن کالا شکسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «مهرداد حمداللهی»‌ افزود: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۷۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۲۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور حمل شده است که ۱۲.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی بیان‌داشت: در آبان امسال نزدیک‌به ۵۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابه‌جا شد که بیشترین میزان حمل ماهانه کالا در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته حمداللهی، میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۴ میلیون تن با ۵۹۰ هزار بارنامه بوده است.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هزار قلم کالای قاچاق در جنوب تهران کشف و ضبط شد

وی ادامه‌داد: با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در اخذ سند حمل در این بخش انجام شده است.

این مسوول اظهار داشت: ۱۲۷ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ با بارنامه جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: اکنون تعداد ۴۲۶ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۱ سال و ۵۴۸ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =