زمان آلودگی هوا به جای مدارس ادارات تعطیل شوند

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس در زمان آلودگی هوا توسط کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس اثرات بدی را در ارتباط با تحصیل دانش‌آموزان دارد و باید به جای مدارس ادارات تعطیل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران صبح امروز در جریان یکصدونودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌ها از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان نشان می‌دهد که ما در این زمینه با افت تحصیلی روبرو بوده‌ایم و این افت حدود 30 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید:

منشأ آلودگی هوای تهران و کلانشهرها خودرو است یا مازوت‌سوزی؟

وی تصریح کرد: متاسفانه به محض آلودگی هوا کمیته اضطرار تصمیم به تعطیلی مدارس می‌گیرد و این دیدگاه و نگاه از پایه خراب و اشتباه است!

آقامیری با بیان اینکه نباید بگذاریم مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شوند، تصریح کرد: به جای اینکه مدارس را در زمان آلودگی هوا تعطیل کنیم برخی ادارات تعطیل شوند و قطعا این مسئله لطمه کمتری را به مردم خواهد زد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا کار بسیار غلطی است، گفت: انتظار داریم مسئولان نسبت به این موضوع نگاهشان را عوض کنند چرا که تجربیات زیادی را ما در زمان کرونا در ارتباط با تحصیل دانش‌آموزان در فضای مجازی داشتیم. در آن زمان شاهد بودیم که دانش‌آموزان با افت تحصیلی شدیدی روبرو شدند.

وی همچنین به پیشنهاد خود در ارتباط با طرح ترافیک جدید تهران اشاره کرد و افزود: از هفتم آبان ماه امسال بنده در ارتباط با این موضوع توضیحاتی را مطرح کردم که با گذشت چند هفته هنوز از سوی شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل ترافیک درخصوص این طرح پاسخی نیامده و انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع پاسخ خود را ارائه دهند.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز و بنا بر صحبت‌های آقامیری درخصوص پیشنهادات خود در ارتباط با طرح ترافیک جدید گفت: به نظر می‌رسد که باید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جلسه‌ای بگذارید و در ارتباط با طرح نظرات کارشناسان اخذ شود؛ البته در این جلسه از شهرداری هم دعوت کنید تا بررسی‌های اولیه اخذ و نتایج آن به دست آید تا این نتایج نیز برای ما نیز روشن شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1209156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =