مطالبه مردم فقط شفافیت آرای نمایندگان نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس موضوع شفافیت را در قالب شفافیت عملکرد قوا تصویب کرد تا مطالبه مردم در موضوع شفافیت و بلکه بیشتر از آن چیزی که مورد مطالبه مردم بود، به تحقق برسد.

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره طرح شفافیت عملکرد قوای سه‌گانه گفت: در طرح شفافیت عملکرد قوا، موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس نیز وجود دارد بنابراین قرار نیست در موضوع شفافیت قوانین متعددی را تصویب کنیم بلکه با تصویب طرح شفافیت عملکرد قوا ضمن جامعیتی که به آن بخشیده شد، می‌توان شاهد تحقق شفافیت در تمامی نهادهای کشور باشیم.

وی با تاکید بر لزوم نگاشتن قانونی جامع درباره شفافیت خاطرنشان کرد: چطور می‌شود شفافیت آرای نمایندگان مجلس مورد مطالبه عموم قرار بگیرد ولی شفافیت آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادها مورد مطالبه نباشد بنابراین مجلس موضوع شفافیت را در قالب شفافیت عملکرد قوا تصویب کرد تا مطالبه مردم در موضوع شفافیت و بلکه بیشتر از آن چیزی که مورد مطالبه مردم بود، به تحقق برسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از قانون به عنوان استراتژی و تعیین راهبردها یاد می‌شود بنابراین طرح شفافایت آراء از چنین جامعیتی برخوردار نبود از این رو سعی شد تا با طرح شفافیت عملکرد قوا به آن جامعیت بخشیم.

آزادی‌خواه همچنین از وضعیت فعلی این طرح گفت و افزود: هیئت عالی نظارت به طرح شفافیت قوا ورود کرده و ایراداتی به آن گرفته است که مجلس شورای اسلامی برای تمامی این ایرادات پاسخ خود را ارائه خواهد داد.

کارآموز خبرنگاری: احسان محمودی

انتهای پیام /

کد خبر: 1209539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =