سرلشکر سلامی: بسیج نیرویی است که بی انتهاست و پایان ندارد

فرمانده کل سپاه در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» در محل وزارت امور خارجه گفت: بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر حسین سلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۱۵ آذر ماه در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» که به میزبانی وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، طی سخنانی گفت: خدا را شکرگزارم که امروز در جمع فرماندهان و افسران عالیرتبه عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور و یا شاید به تعبیر جامع‌تر آن زنان و مردان عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی انقلاب اسلامی افتخار و توفیق حضور پیدا کردم.

بیشتر بخوانید:

سردار سلامی: سپاه پاسداران به هرگونه هجمه و تهدید پاسخی دندان‌شکن خواهد داد

سردار سلامی خطاب با حاضران افزود: درگیر مسائل میدانی دیپلماسی کشور به خصوص در محیط تحولات جدید منطقه و جهان هستید، ولی این نکات شاید برای تقریب بیشتر اذهان و پیدا کردن عزم و اراده‌ای در سطح ظرفیت‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در صحنه سیاست خارجی بتواند موثر واقع شود.

فرمانده کل سپاه به موضوع بسیج پرداخت و گفت: بسیج ما آنگونه که آن را هم در میدان می‌شناسیم عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: ارتش‌های بزرگ وقتی عمل می‌کنند در ابتدای عمل بیشتری شعاع تاثیر را دارند و وقتی زمان عبور می‌کند منحنی قدرت آنها نسبت به زمان منحنی نزولی است. گاهی با شیبی تند و گاهی با شیبی آهسته. این بدان دلیل است که استعداد و ظرفیت ارتش‌های کلاسیک معین است و به تدریج در طول زمان با تخلیه انرژی مواجه می‌شوند.

سردار سلامی ادامه داد: اما بسیج برعکس همه این نیروهای نظامی، نیرویی است که بی انتهاست و پایان ندارد و قدرت جابه‌جایی سریع دارد و رویش‌های آن در جنگ از ریزش‌های آن همیشه بیشتر است. وقتی زمان پیش می‌رود این قدرت تصاعد پیدا می‌کند، چون متکی بر منطق جهاد و شهادت است. هر جوانی که در جنگ بر زمین می‌افتد تعداد بیشتری جوان پرچم را گرفته و راه را ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در عملیات رمضان ما روی خاکریز خودمان بودیم و بچه‌های بسیجی با آرپیچی جلو می‌رفتند و از نزدیک تانک‌ها را می‌زدند و وقتی مجروح می‌شدند، تعداد دیگری برای انتقال مجروحان می‌رفتند و این جریان ادامه داشت و هیچ وقت هیچ کس در آن صحنه از گلوله نترسید. این طبیعت بسیج است.

کد خبر: 1209821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =