بوستانی به قدمت قاجار و جولان معتادان

مهدی میرابی از ساکنین محله خراسان گفت: بوستان کوثر در دوره قاجار ساخته شده اما تجمع معتادان آزاردهنده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از تهران، بوستان کوثر یکی از اولین بوستان‌ها و فضاهای سبز تهران است که در سال ۱۳۵۱ و در دوره قاجار در منطقه۱۲ تهران ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت و جزو اولین پایانه‌های ترمینال ماشین دودی تهران_ری می‌باشد که قدمتی تاریخی،فرهنگی‌ و میراثی دارد.

اما این بوستان به عنوان یک میراث تاریخی مدتیست مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

مهدی میرابی از ساکنین محله خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در مورد مشکلاتی که این بوستان دارد، گفت: با گذشت چندین سال از تاسیس این بوستان اما عدم توجه مسئولین مربوطه و همچنین عدم رسیدگی به آن، نارضایتی‌هایی از ساکنین نزدیک به این پارک پدید آمده است.

وی ادامه داد: این بوستان به دلیل عدم توجه شهرداری منطقه و ناحیه به محلی برای تجمع معتادان و موادفروشان تبدیل شده که آزار و اذیت زیادی را برای مراجعین به پارک ایجاد میکنند، تجمع و مصرف سیگار یا مواد مخدر، فحاشی، درگیری و از جمله مواردیست که آرامش را از مراجعین به بوستان و ساکنان اطراف آن گرفته است.

این شهروند تهرانی بیان کرد: عدم حصارکشی و ورود افرادی با موتورهای سیکلت و انجام دادن حرکات نمایشی، درگیری و ایجاد مزاحمت برای مراجعین به این پارک از دیگر مشکلات این بوستان است.

وی همچنین قرارگیری فضای بازی برای کودکان در نزدیکی محل نشستن سالخوردگان و سالمندان پارک را یکی دیگر مشکلات برشمرد و گفت: شور و هیجان کودکان سبب دلخوری افراد سالخورده شده و با تذکر و اعتراض نسبت به سر و صدا، باعث نارضایتی میان آنان شده است.

میرابی جایگزین نکردن وسایل ورزشی سالم با وسایل ورزشی فرسوده را از دیگر مشکلات این بوستان دانست و افزود: تبدیل نمازخانه پارک به بوفه مواد غذایی و نبود محلی برای اقامه نماز و عدم وجود نورکافی در شب، امنیت را به کل از این پارک برده و نارضایتی هایی را با خود به همراه داشته است.

وی در پایان صحبت‌های خود افزود: تجاوز برخی ساختمان‌ها و مراکز خرید به حریم پارک و وعده خرید این اماکن توسط شهرداری جهت افزودن به محوطه بوستان از صحبت‌هایی بود که شهردار منطقه با ساکنین محل داشته اما تا به الان به سرانجام نرسیده است و این بوستان با شرایط موجود عملا محیط مناسبی برای ورود خانواده نیست و با مشکلات موجود نارضایتی ساکنین اطراف پارک همچنان ادامه دارد.

خبرنگار: علی مقدم

انتهای پیام/

کد خبر: 1210535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =