سئول، پیونگ‌یانگ را تهدید نظامی کرد

وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه با تهدید کردن کره شمالی گفت که این کشور بین صلح و تخریب شدن باید یک گزینه را انتخاب کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه کره شمالی را به انتقام گیری تهدید کرد.

بیشتر بخوانید:

تلاش کره جنوبی برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار ایران

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی گفت: «کره شمالی تنها دو انتخاب دارد، صلح یا تخریب شدن. اگر کره شمالی اقدامات بی پروایی انجام دهد که به صلح آسیب بزند، فقط جهنم ویرانی در انتظار آنهاست.»

تشدید لفاظی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی در ماه نوامبر اعلام کرد که دیگر به پیمان نظامی منعقد شده در سال ۲۰۱۸ که هدف آن کاهش تنش بود، پایبند نخواهد بود. این اقدام پیونگ یانگ پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی اعلام کرد که به دنبال پرتاب یک ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی، توافق را تا حدی به حالت تعلیق در می آورد.

روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» روز سه شنبه در تفسیری درباره رزمایش آمریکا با استرالیا و ژاپن گفت:«تجاوز و تحرکات هژمونیک ایالات متحده برای تقویت اتحاد، علت اصلی تشدید تنش منطقه‌ای است».

وزارت دفاع کره جنوبی درخواست افزایش ۴.۵ درصدی بودجه دفاعی سال ۲۰۲۴ را با هدف زیردریایی های بیشتر، جت‌های رادارگریز «اف-۳۵» ساخت ایالات متحده و سامانه‌های دفاع موشکی کرد. کره جنوبی و ایالات متحده روز جمعه در مورد بازدارندگی اتمی کره شمالی گفت‌وگو خواهند کرد.

یک مقام نظامی کره شمالی در صحبتهایی که در خبرگزاری حکومت این کشور انعکاس یافت، گفت: «نبرد فیزیکی و جنگ در شبه جزیره کره دیگر یک احتمال نیست و تبدیل به اتفاقی که دیر یا زود خواهد افتاد شده است. اقدامات بی ملاحظه و نابخردانه سئول ممکن است منجر به یک تقابل نظامی شدید شوند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1210945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =