تولید کولرهای آبی با تکنولوژی قدیمی ممنوع شد

معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق، گفت: از اول دی‌ماه استاندارد جدید کولر آبی ابلاغ و اجباری می‌شود و بر این اساس، کولرهای آبی فقط با رده انرژی A و بالاتر امکان تولید دارند که این رده‌ها عملاً کولرهای پربازده و با فناوری نوین هستند که بازده سرمایشی بالایی دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اعلام کرد: تولید کولرهای آبی با تکنولوژی قدیمی ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید:

چند توصیه برای نگهداری و مراقبت از کولر

محمد مهدی پیغمبرزاده افزود: از اول دی‌ماه استاندارد جدید کولر آبی ابلاغ و اجباری می‌شود و بر این اساس، کولرهای آبی فقط با رده انرژی A و بالاتر امکان تولید دارند که این رده‌ها عملاً کولرهای پربازده و با فناوری نوین هستند که بازده سرمایشی بالایی دارند.

اما چرا تولید کولرهای آبی ممنوع شده است. ماجرا از این قرار است که کولرهای آبی فعلی که اغلب ما در خانه‌های‌مان ازآن استفاده می‌کنیم مصرف برق بالایی دارد. در حالی که تکنولوژی‌های جدیدی به بازار آمده که مصرف برق را کاهش می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد مصرف انرژی در ایران ۳برابر میانگین جهانی است و نکته این است که برای تولید برق در کشور باید انرژی زیادی مصرف شود. به همین دلیل دولت در اقدامی شایسته تصمیم گرفته است تولید کولرهای قدیمی را ممنوع کند.

اما پرسش این است که به جای کولرهای قدیمی باید از چه کولرهایی استفاده کنیم؟ به جای کولرهای آبی قدیمی می‌توانیم از کولرهای آبی جدید با فناوری نوین که ۲ سال است وارد بازار شده‌اند استفاده کنیم. این کولرهای جدید به جای موتورهای قدیمی از الکتروموتورهای پربازده بی‌ال دی سی بهره می‌برند و پد سلولزی دارند و دارای بدنه پلیمری هستند.

با این مکانیسم این کولرها مصرف برق کمتری دارند و در عین حال، خنکی بیشتری نیز در خانه ایجاد می‌کنند. در واقع کولرهای آبی بی‌ال دی سی با موتور پربازده و بدنه پلیمری می‌توانند تا ۱۵۰ متر فضا را خنک کنند، این در حالی است که برای چنین فضایی بعضا ۲ عدد کولرگازی استفاده می‌شود، اما چنانچه از این کولرها استفاده شود، علاوه بر کمک به اقتصاد خانوار، مصرف برق به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1211102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =