الحاق پهپاد کرار به پدافند هوایی جنوب

پهپاد کرار مسلح موشک هوا به هوای مجید" با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، فرماندهان و مسوولان لشکری و کشوری استان بوشهر به پدافند هوایی جنوب کشور مستقر در بوشهر ملحق شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور روز سه‌شنبه در این آئین اظهار کرد: ساخت پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به هوای مجید یک کار منحصر به فرد برای نخستین بار در کشور بوده که نشانه علم و ایمان راسخ نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید:

پهپادهای «کرار» مجهز به موشک مجید به منطقه پدافند هوایی شرق ملحق شد

"امیر سرتیپ دوم رضا کلهری" افزود: الحاق این پهپاد به سازمان رزم منطقه پدافند هوایی جنوب دستاوردی بزرگ برای نیروهای مسلح به خصوص ارتش و نیروی پدافند هوایی است.

وی با اشاره به بهره گیری از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا در این سامانه یادآور شد: این پهپاد چند منظوره است و می تواند تمام هدف های هوا به هوا و زمین به هوا را تحت اقدام قرار داده و منهم کند.

کلهری ادامه داد: این تکنولوژی را شمار محدودی از کشورهای دنیا در اختیار دارند که با دستان توانمند جوانان غیرتمند این مرز و بوم در نیروی پدافند هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور تصریح کرد: الحاق این پهپاد به این منطقه در استان بوشهر مایه آرامش و اطمینان خاطر است و مردم از اینکه آسمانشان امن است و دشمن دیگر نمی تواند با تکنولوژی های روز خود، ما را تهدید کند خوشحال هستند.

وی با بیان الحاق ده‌ها فروند از پهپادهای رهگیر کرار مسلح به موشک مجید به یگان های پدافندی گفت: از خصوصیات بارز این سامانه اختفا و تحرک بالا است که نیاز به باند پرواز ندارد و می تواند روی ناو هم پرواز کند .

امیر کلهری افزود: هزینه ساخت چنین پهپادی خیلی کمتر از یک جنگنده است و قدرت شلیک بالا و مخربی دارد که عمق دفاعی کشور را گسترش و خطر پذیری را پایین می آورد .

وی اضافه کرد: این سامانه قدرت درگیری با دشمن در فاصله دور را دارد و در نهایت موجب ارتقای توان رزم در سازمان خواهد شد.

کد خبر: 1211645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =