رئیسی: امیدوارم در دوره حاکمیت جدید کویت روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد

رئیس جمهور با تبریک منصب جدید به شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» و آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت با تسلیت مجدد درگذشت امیر فقید کویت و تبریک منصب جدید به شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» و آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید:

تاکید رئیسی بر تلاش پاکستان برای ارتقای امنیت مرزهای مشترک

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انسجام، همکاری و هم‌افزایی همسایگان تنها راه‌حل مسائل منطقه و تامین منافع جمعی است، دخالت بیگانگان در منطقه را مشکل‌آفرین دانست.

دکتر رئیسی در ادامه موضوع فلسطین را اساسی‌ترین مسئله منطقه و جهان دانست و ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت کویت از حقوق حقه ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین آماده همکاری با دیگر کشورها است.

شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور با دولت و ملت کویت، جمهوری اسلامی ایران را دوستی مطمئن برای کویت و شریکی موثر در آبادانی و پیشرفت این کشور دانست.

امیر کویت همچنین با بیان اینکه از نظر دولت کویت همکاری‌های منطقه‌ای راه‌حل موثر برای حل مشکلات موجود منطقه و تحقق منافع جمعی است، مواضع دولت و ملت کویت را نسبت به احقاق حقوق حقه ملت فلسطین ثابت و غیرقابل تغییر دانست و اظهار امیدواری کرد که مشکلات با همکاری ملت‌های منطقه هر چه سریع‌تر برطرف شده و صلح، ثبات و امنیت در سراسر منطقه برقرار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =