آماده‌سازی ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های کشور برای اعتکاف دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آماده‌سازی ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های کشور برای اعتکاف دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها آیین تجلیل از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی که امروز ۳ دی ماه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: خوشحالم که در جمع جوانان و دانشجویان هستم که درباره موضوع اعتکاف دانشجویی ایده‌ و دغدغه دارند.

بیشتر بخوانید:

نتایج ایده‌های برتر اعتکاف دانشجویی تا اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود

وی با بیان اینکه عبادات دینی جزو ویژگی‌های خاص بشر است، گفت: افراد با دیندداری، موضوعات معنوی را تجربه می‌کنند که در سایر حوزه‌ها نتوانند آن را تجربه کنند.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر نوآوری در تمام ابعاد زندگی گفت: نهایتی در سیر دین‌داری وجود ندارد، بنابراین پرداخت به ابعاد مختلف دین و دین داری هم زیباست.

این مسئول با اشاره به ضرورت نماز خواندن توسط افراد به ویژه جوانان، افزود: نماز انواع مختلفی دارد و هر کدام برای افراد زیباست و باعث سیر عروج و اوج گیری می‌شود.

وی گفت: ما هر بار به اتفاقات بد و ناگوار فکر می‌کنیم یا خبری در آن خصوص می‌شنویم، ناراحت می‌شویم. به عنوان مثال ما هر سال برای حادثه کربلا اشک می‌ریزیم. بنابراین انجام عبادت به طریق مختلف و نگاه کردن به دین از زوایای مختلف، لازم است.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: حضور در مراسم‌های اربعین، اعتکاف و روضه خوانی سراسر لذت است. تجربه حضور در مراسم اعتکاف سال گذشته مانند امسال یا سال آینده نخواهد بود؛ چرا که سیر تکامل افراد، روز به روز تغییر می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دانشجویان هر سال با حضور در مراسم اعتکاف دانشجویی، تجربه‌ای جدیدی را کسب خواهند کرد.

وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی دین، بندگی خدا و دین‌داری را از نقطه‌ای بی‌اثر و خنثی به مرکز تاثیرگذاری در جهان تبدیل کرد. بنابراین شکر گزاری برای داشتن این انقلاب ضروری است.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: دانشگاه وظیفه پرورش و تربیت کادر لازم برای اجرای پروژه دین گریزی را برعهده داشت.

این مسئول گفت: انقلاب اسلامی دانشگاه را از مرکز دین گریزی به مرکز دیدن داری تبدیل کرد.

وی افزود: حوزه سال‌های سال، مراسم اعتکاف را زنده نگه داشت؛ اما دانشگاه‌ها اعتکاف را بین دانشجویان گسترش دادند.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد:در حال حاضر باشکوه‌ترین نمازهای جماعت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند. حدود ۲۲۰ نماز جماعت در دانشگاه‌ها به صورت سالیانه برگزار می‌شوند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد: جریان انقلابی گاهی باعث سیاه نمایی از برخی جریانات می‌شود. به عنوان مثال ۳ دانشجو در جشن نیمه شعبان در دانشگاه مشهد اقدام به حرکات موزون کردند، تمام رسانه‌ها و کانال‌های انقلابی به این موضوع پرداختند. در حالیکه به جمعیت قابل ملاحظه ای از دانشجویان دین‌دار که در آن مراسم حاضر بودند، اشاره‌ای نشد.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف باید تکثیر شود، این مراسم باید در تمام دانشگاه‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام رستمی گفت: ما ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های سراسر کشور را برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده کرده‌ایم. البته با توجه به اینکه این مراسم در تعطیلات بین دو ترم تحصیلی است، احتمال می‌دهیم، دانشجویان کمتری در مراسم امسال شرکت کنند چرا که آنان علاقمند هستند در شهر خودشان باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =