تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و شورایعالی مناطق آزاد امضا شد + جزئیات

کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف کاهش محرومیت و ارتقای معیشت مددجویان کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری به منظور هم‌افزایی در راستای کاهش انواع محرومیت‌های آموزش، سلامت، اشتغال، مسکن و لوازم ضروری زندگی محرومان ساکن در مناطق آزاد، در مراسمی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امضا شد.

بیشتر بخوانید:

مستمری مددجویان در ۲ سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش یافت

رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه مناطق آزاد کشور پیشگام در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستند، گفت: مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالایی در حوزه مسئولیت اجتماعی برخوردار هستند.

بختیاری با بیان اینکه عملکرد مناطق آزاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان الگویی موفق به کل کشور تسری یابد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دولت سیزدهم انجام شده که به نوبه خود قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی محرومان در مناطق آزاد کشور منعقد شده است، افزود: همکاری دوجانبه دبیرخانه شورایعالی و کمیته امداد می‌تواند در زمینه‌های اشتغال‌زایی، ایجاد مسکن، ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی منطبق با معیار توانمندسازی، موثر باشد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور باید منجر به توسعه فرهنگی شود، گفت: مسئولیت اجتماعی در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق آزاد، یکی از تکالیف اصلی و محورهای فعالیت این مناطق برای کاهش آسیب‌ها است.

عبدالملکی افزود: مسئولیت اجتماعی مناطق آزاد در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد تا شاهد افزایش کیفیت زندگی در این مناطق باشیم.

تهیه بانک اطلاعاتی از خانوارهای محروم ساکن در مناطق هدف و احصای نیازهای آنان، پایش وضع موجود در حوزه محرومیت، ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی برای ساکنان محدوده منطقه آزاد، از جمله موضوعات مورد تاکید در تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =