طرح عجیب مقاومت فلسطین برای پایان جنگ غزه

یک مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد که نیروهای مقاومت در پیشنهاد خود به مصر، تأکید دارند که باید نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه به صورت کامل خارج شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک مسئول ارشد در جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره پیشنهاد جدید به مصر مبنی آتش‌بس در غزه گفت: در بند نخست این طرح، آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیل از نوار غزه آمده است.

بیشتر بخوانید:

دست بایدن به خون مردم فلسطین آلوده است / جنگ غزه چه تاثیری بر انتخابات آتی آمریکا خواهد داشت؟

وی در عین حال خبر داد که هر آنچه در رسانه‌ها درباره عملیات تبادل اسرا به صورت چند مرحله‌ای گفته می‌شود، مربوط به بعد از آتش‌بس و خروج صهیونیستهاست، نه قبل از آن.

وبگاه «آکسیوس» بامداد امروز خبر داد که جنبش مقاومت حماس از طریق میانجی‌گران قطری و مصری پیشنهادی برای توافق جدید تبادل اسرا به تل‌آویو ارسال کرده است.

آکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیست ادعا کرد: «اسرائیل این توافق را رد کرد اما این نشان می‌دهد که حماس آماده مشارکت در مذاکرات بر سر توافق جدید مبادله اسرا است».

مسئول جهاد اسلامی همچنین خبر داد که طرح پیشنهادی مقاومت فلسطین، به نام این جنبش و حماس است که به مصر ارائه شده است.

در گزارش آکسیوس ادعا شده که پیشنهاد حماس شامل فرآیند سه مرحله‌ای است که در هر مرحله جنگ برای بیش از یک ماه باید متوقف بشود تا تبادل اسرا انجام بگیرد.

این منابع ادعا کردند که در این پیشنهاد، رژیم صهیونیستی خروج نیروهای خود را از غزه در طول اجرای مرحله اول توافق که شامل آزادی حدود ۴۰ اسیر صهیونیست می‌شود، آغاز خواهد کرد و تعدادی از اسرای فلسطینی نیز احتمالا آزاد خواهند شد.

آکسیوس به نقل از این منابع نوشت که این پیشنهاد همچنین به جنگ پس از اجرای آخرین مرحله از توافق پایان می‌دهد که شامل آزادی نظامیان صهیونیستی است که در غزه بازداشت هستند.

این مقام صهیونیست گفت که کابینه جنگ تل‌آویو پیشنهاد جدید حماس را مورد بحث قرار داد و به میانجی‌های قطری و مصری گفت که این پیشنهاد غیرقابل قبول است.

پیش از این، یک هیأت از جنبش حماس روز جمعه به منظور ارائه ملاحظات خود درباره طرح ابتکاری مصر در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه، به قاهره سفر کردند. طرح ابتکاری مصر دو هفته پیش به مسئولان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که به قاهره سفر کرده بودند، ارائه شد.

یک مسئول حماس در این زمینه گفت: «گروه‌های فلسطینی نکات و ملاحظاتی درباره تبادل اسرا و تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در ازای آزادی اسرای صهیونیست، آزاد شوند و نیز تضمین‌های مربوط به عقب‌نشینی نظامی از نوار غزه، دارند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1213885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =