بیانیه دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور درخصوص حادثه تروریستی کرمان

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور اقدامات تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای اقدامات تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم و تاکید کردند: آمریکایی‌ها شریک جرم قطعی نتانیاهو در این جنایات هستند و نمی‌توانند در اذهان آزادی‌خواهان دنیا از زیر بار هزینه‌های این شراکت، شانه خالی کنند. آمریکا به خوبی می‌داند که در منطقۀ ما از وجاهت لازم و امنیت کامل برخوردار نیست و پس از این اتفاقات نیز اگر با اختیار خودش مثل افغانستان از منطقه خارج نشود، باید تابوت‌های فراوانی برای سربازانش سفارش بدهد.

بیشتر بخوانید

جامعه دانشگاهی امروزه به الگویی نظیر شهید سلیمانی نیازمند است


متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران، جامعه دانشگاهی، اساتید، دانشجویان و تمامی آزادی‌خواهان جهان؛

اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل، در سوریه، لبنان و کرمان که بعد از شکست مفتضحانه آنها در ۷ اکتبر اتفاق افتاد و تبعات و تحولات بسیار شگرفی که ناشی از ضربه سنگین حماس به هیمنه پوشالی رژیم نامشروع و کودک‌کش اسرائیل بود، تمامی منطقه استراتژیک و حساس ما و جهان را تحت الشعاع قرار داده است.

از این‌رو، ضمن ابراز تأثر عمیق و همدردی با خانواده‌های داغدار و محکومیت شدید آمران و عاملان و حامیان این جنایات، مطالب ذیل به استحضار رسانده می‌شود:

۱. اقدام تروریستی ناجوانمردانه عوامل استکبار جهانی و به شهادت رساندن ده‌ها مرد و زن و کودک و نوزاد، هرچند موجب خشم ملت بزرگ ایران و همه آزادگان جهان گردید، اما بار دیگر ترس و وحشت جنایتکاران عالم را از قدرت نرم جبهه انقلاب که حول مکتب شهید سلیمانی عزیز، جمع شده‌اند، به‌خوبی نمایان ساخت و این واقعیت را به‌خوبی تثبیت کرد که «شهید قاسم سلیمانی» از «سردار قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر است.

روشن است که اینها تلاش مضاعف خواهند کرد تا قدرت نرم انقلاب اسلامی و قدرت سخت جبهه بین‌المللی مقاومت را که با محوریت شهید سلیمانی شکل گرفته است، مهار کرده و به خیال خامشان در نهایت تضعیف و نابود کنند، اما زهی خیال باطل.

۲ .جبهه استکبار به‌درستی دریافته است ظرفیتی که جبهه مقاومت با محوریت شهید سلیمانی، یاران و همراهان خوشنام و گمنام ایشان، در منطقه پدید آورده‌، موجب تغییر معادلات در نظم ظالمانۀ ایجادشده توسط جبهه استکبار گردیده است و در آینده نزدیک باعث تحولات بزرگی در منطقه از فلسطین و لبنان و عراق تا سوریه و یمن دلاور خواهد شد که یکی از آثار آن، بیرون راندن آمریکا از منطقه و پایان دادن به حیات فرزند نامشروعش یعنی اسراییل جنایتکار خواهد بود.

نشانه‌های نزدیک شدن به قله‌ها و اهداف بلند جبهه مقاومت، هر ناظر منصفی را به تحسین وا داشته و او را امیدوار خواهد ساخت و جای هیچ تردیدی باقی نخواهد گذاشت که این ترورها و شهادت‌ها، خون جدید و جان دوباره‌ای در رهروان این مسیر ایجاد کرده و آنها را مصمم در پیمودن این راه نورانی و مقابله با جبهۀ ظلمانی خواهد نمود.

کدام دیده منصفی هست که نبیند و نفهمد چگونه رژیم صهیونیستی در گوشۀ رینگ، گرفتار شده و با حماقت‌های مکرر در صحنه بین‌اللملی، خودش را بیش از پیش منفور و جبهه مقاومت را محبوب‌تر و به اهدافش نزدیک‌تر ساخته است؟!

۳ .بدون تردید آمریکایی‌ها شریک جرم قطعی نتانیاهو در این جنایات هستند و نمی‌توانند در اذهان آزادی‌خواهان دنیا از زیر بار هزینه‌های این شراکت، شانه خالی کنند. آمریکا به خوبی می‌داند که در منطقۀ ما از وجاهت لازم و امنیت کامل برخوردار نیست و پس از این اتفاقات نیز اگر با اختیار خودش مثل افغانستان از منطقه خارج نشود، باید تابوت‌های فراوانی برای سربازانش سفارش بدهد.

۴ .عملیات ناجوانمردانه و تروریستی اخیر در کرمان، بار دیگر پرده از رخ اپوزوسیون وابسته و دست‌ساز ایرانی، در آن سوی مرزها برداشت؛ جماعتی که بار دیگر با نمک‌پاشی بر زخم مردم ایران، نشان دادند که هیج اعتقادی به شعار «زن، زندگی، آزادی» نداشته و حاضرند، رذیلانه بر سر جنازه زن و کودک ایرانی هلهله و شادی نمایند.

۵ .با توجه به بصیرتی که در طیف‌های مختلف سیاسی‌فرهنگیِ اقشار دانشگاهی وجود دارد و به لطف الهی شاهد ابراز همدردی و اعلام انزجار گسترده دانشگاهیان از رژیم صهیونیستی و حامیان او هستیم، باید این همبستگی هوشیارانه را به فال نیک گرفت و همگان تلاش نمایند تا هرکسی را که با هر سلیقه‌ای به تمامیت ارضی ایران و حاکمیت قانون اساسی معتقد است، زیر پرچم انقلاب مجتمع کنند.

۶ .در پایان، همه دستگاه‌های مسئول امنیتی و انتظامی و نظامی کشور را به پاسخی شایسته و پشیمان‌کننده در مورد آمران و عاملان این اقدام جنون‌آمیز، فرا خوانده و آحاد مردم عزیزمان را به همدلی و همبستگی و هوشیاری بیش از پیش فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =