سومین نشست دبیران قرارگاه های استانی هیئات دانشجویی سراسر کشور برگزار شد

سومین نشست دبیران و نائب دبیران قرارگاه استانی هیئت‌های دانشجویی کشور با عنوان «به علاوه احامی» در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، سومین نشست دبیران قرارگاه هیئت های دانشحویی کشور با حضور چهره‌هایی نظیر پویان راد مسئول مرکز هیئات دانشجویی در نهاد نمایندگی‌ مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجج الاسلام قاسمیان، کاشانی، سرلک، کفیل، مهدوی ارفع، آقامیری و جمعی از سخنرانان هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست بیشتر به موضوعاتی نظیر ارائه تاریخچه قرارگاه هیئات دانشجویی، رای ما چه اثری دارد،ارائه ماموریت تبیین،نگاه جامع تحلیلی به اقتصاد ایران.، ارائه برنامه های کمیته آموزش قرارگاه مرکزی پرداختند.

حجت الاسلام مدنی از اساتید حوزه علمیه دراین نشست بیا کرد: یکی از مشکلات در دانشگاه‌ها اخلاقی صحبت کردن است اما برداشتی که می‌شود این است که از نظر علمی، واقعی و ضروری نیست و یک ارزش اخلاقی است. مقام معظم رهبری هم اخیراً بیشتر به جای کلمه اخلاق از کلمه سبک زندگی استفاده می‌کنند و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به خوارج به دلیل آثاری که می‌دیدند می‌فرمایند که سبک زندگی شما اشتباه است.

وی افزود: اگر ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره آثار حجاب توضیح داده بودیم امروز با چنین شعارهایی مواجه نمی‌شدیم و کسی به واسطه حجاب کل دین را تمسخر نمی‌کرد و متأسفانه ما نتوانستیم در دانشگاه که یک محیط فرهیخته است جا بیندازیم که دین یک مقوله دانشی است. تمام احکام دین ما ناظر به واقعیت است و آثار واقعی دارد. نمونه‌های زیادی در دانش‌های تجربی وجود دارد که موید حرف ماست و دانشجویان به راحتی متوجه آن می‌شوند و به این نتیجه می رسند که چقدر دین معقول است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: بطور مثال ما میگوییم از ولایت باید اطاعت شود. در واقع اوج ولایتمداری اطاعت نیست بلکه تشخیص وظیفه و نصرت است. شب عاشورا امام حسین (علیه السلام) فرمودند بروید. اینها فهمیدند نباید بروند، این یعنی ولایتمداری. یعنی تشخیص مهمتر از تکلیف است. بنده احساس می‌کنم باید نهضتی در ادبیات دینی مبلغان و معلمان دینی فراهم شود که این برداشت‌های غلط اصلاح شود. برداشت‌های غلط از حرف‌های خوب ما شده است و دشمن بر روی آن سوار می‌شود و سو استفاده می‌کند.

خبرنگار: سعیده صداقت

انتهای پیام

کد خبر: 1219139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =