آمایش، ۷ هزار دانشجو به دانشگاه آزاد اردبیل اضافه کرد/ درآمد ۱۰۰۰میلیون تومانی از محصولات کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: با اجرای آمایش طی دو سال گذشته در استان اردبیل، بالای ۷ هزار نفر جذب دانشجو داشته‌ایم.

فرشید سلیمی ننه کران؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص اجرای طرح آمایش در این استان اظهار کرد: امسال با اجرای طرح آمایش در این استان حدود ۲۰ رشته محل ساماندهی شدند ضمن اینکه جابه‌جایی و فراخوان اعضای هیئت علمی نیز بر اساس آمایش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واحدهای پارس‌آباد؛ خلخال و مشکین‌شهر تا ۳سال آینده سودده می‌شوند/ تحقق ۳۷ درصد درآمدهای غیرشهریه‌ای

وی ادامه داد: در شهرستان بیله‌سوار رشته حقوق نداشتیم که با اجرای آمایش این رشته در این شهرستان هم دایر و موفق به جذب حدود ۲۰۰ دانشجو تنها در رشته حقوق شدند یا اینکه رشته‌هایی همچون عمران از پارس‌آباد که متقاضی چندانی نداشتند به اردبیل منتقل شدند.

۵ رشته جدید به رشته‌های استان اردبیل اضافه شد/ جذب هیئت علمی با اجرای آمایش

سلیمی با اشاره به اینکه امسال ۵ رشته جدید به رشته‌های استان اضافه شده است، افزود: با توجه به اینکه واحد اردبیل حدود ۵ سال است که کارشناس شیمی دارویی تربیت می‌کند برآنیم تا برای سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد هم در این رشته پذیرش دانشجو داشته باشیم و اقدامات لازم در واحد هم انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال داده های آمایشی ظرفیت جذب ۳ نفر را به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل برای ما مشخص کرده است و برای بهمن ماه فراخوان می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: همانطور که با اجرای طرح آمایش تعداد دانشجویان در کل کشور افزوده شد، در استان اردبیل نیز با اجرای این طرح بالای ۷ هزار نفر جذب دانشجو داشتیم.

وی تعداد کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل را بر اساس انتخاب واحد دانشجویان، ۲۰ هزارنفر برشمرد و گفت: این در حالی است که آمار دانشجویان ما دو سال پیش حدود ۱۳ هزار نفر بود و بخش اعظم این افزایش دانشجو مرهون اجرای طرح آمایش در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به وجود ۶ واحد و ۶ مرکز در این استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توزیع رشته‌ها بر اساس نیازهای منطقه‌ای صورت میگیرد به صورت خودکار ما شاهد بیشترین میزان جذب دانشجو هستیم چرا که همه پارامترها به صورت اتوماتیک لحاظ می‌شود.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۳ هزار نفر در استان افزایش دانشجو داشتیم و قطعا آمایش به کمک ما آمد چرا که ما رشته را به جایی بردیم که بیشترین تقاضا برای آن وجود داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه آمایش هم در جذب دانشجو و هم در مدیریت هزینه های دانشگاه بسیار موثر است، اضافه کرد: یک بخش آمایش هم به پروژه هایی مربوط میشود که در حال اجراست به طور مثال برخی از شهرهای استان اردبیل در حوزه کشاورزی رشد خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: آبان ماه امسال در واحد پارس آباد موفق به فروش ۸۸۰ میلیون تومانی محصول بادام زمینی شدیم در واحد اردبیل هم مجوز راه اندازی زنبورداری اخذ شده و در حال تمهید مقدمات کار هستیم و از سال جدید پروژه آغاز میشود ضمن اینکه از یکی از مزارع دانشگاه نیز حدود ۳۰۰ میلیون تومان درآمد داشته ایم. در حوزه تولید نهال گل محمدی هم به تازگی بایک شرکت قرارداد بسته ایم و رایزنی های لازم هم با اداره جهاد کشاورزی انجام شده تا تولید در خود دانشگاه و واحد اردبیل انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: داده های آمایشی مسیر فراخوان جذب هیئت علمی را برای ما مشخص کرده است و در حوزه جذب دانشجو و کشاورزی هم به خوبی نیازهای استان را به ما نشان داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =