دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی، بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی، بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه همکاری میان جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت انفورماتیک، با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌ها برای اجرای پروژه‌های مشترک علمی و پژوهشی در زمینه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت بانکداری به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید:

مراسم اعتکاف دانشجویی در واحد علوم‌وتحقیقات برگزار می‌شود

بر اساس این گزارش جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در این مراسم ضمن معرفی اجمالی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی این واحد دانشگاهی گفت: واحد علوم و تحقیقات از همکاری‌های پژوهشی‌ در راستای کمک به نظام بانکی کشور استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در راه‌اندازی و فعالیت در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی کشور، پیشتاز است، افزود: در حال حاضر تعدادی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این واحد به صورت متمرکز در حوزه‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی فعالیت می‌کنند و در این حوزه‌ها، کارهای خوبی در واحد علوم و تحقیقات صورت گرفته است.

علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک نیز در حاشیه امضاء این تفاهم نامه همکاری گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک شرکت ملی انفورماتیک ضروری است تا از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های نوآورانه بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: در این راستا سعی شده، ارتباط خوبی با بدنه دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، برگزاری رویدادها و راه‌اندازی سراهای نوآوری صورت گیرد.

ماهیار با بیان اینکه از جذب نیروهای مستعد، نخبه و جوان کشور استقبال می‌کنیم، افزود: شبکه پرداخت کشور موضوعی استراتژیک و از اولویت‌های نظام بانکی است.
در این مراسم بر گسترش حوزه‌های فناور محور در مجموعه اکوسیستم‌های بانکی و مالی کشور و ایجاد شرکت خدمات مشاوره در حوزه‌های بانکی از سوی شرکت ملی انفورماتیک با همکاری دانشگاه تاکید شد.

بر اساس این گزارش، استخراج زمینه‌های همکاری مشترک، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی همراه با انتقال دانش فنی و هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در راستای نیازهای تحقیقاتی شرکت در قالب اعطای گرنت‌های تحقیقاتی و همکاری برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی با بهره‌گیری از امکانات طرفین در پروژه‌های مشترک، از مفاد مورد توجه در این سند همکاری است.

اجرای دوره‌های آموزشی و کارگاهی از جمله کار و آموزش پایدار (کوآپ)، برگزاری مشترک همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینارها و کارگاه‌های علمی، آموزشی، ملی و بین‌المللی، همکاری متقابل برای شناسایی ایده‌های نوآورانه و حمایت مالی - تخصصی شرکت از دانشگاه، تبدیل ایده‌های کسب و کار به محصولات کاربردی مرتبط با شرکت، از دیگر موضوعات مورد توجه در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، ساسان بابایی معاون توسعه و مدیریت منابع، داود ثمری معاون علم و فناوری، حمید افتخاری مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدحسن بهزادی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، کامران محمدخانی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد و عباس معمارنژاد از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =