حکم نهایی عمران‌ خان صادر شد

قاضی ابوالحسنات ذوالقرنین قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم افشای اسرار محرمانه امروز با تکمیل پرونده محاکمه عمران‌ خان و شاه محمود قریشی حکم نهایی علیه آنان را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان و وزیر امور خارجه وی به جرم افشای اسرار محرمانه کشور به تحمل ۱۰ حبس تعزیری محکوم شدند.

بیشتر بخوانید:

عمران خان اقدامی برای خروج پاکستان از سایه نفوذ واشنگتن انجام نداد / او ضد آمریکایی نبود

به این ترتیب، عمران‌ خان رهبر حزب جنبش عدالت و شاه محمود قریشی نایب رئیس این حزب و وزیر امور خارجه دولت وقت عمران‌ خان هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سناتور علی ظفر مسوول ارشد حزب جنبش عدالت و رئیس تیم حقوقی عمران‌خان، حکم امروز دادگاه را یکجانبه دانست و اعلام کرد که در سریع‌ترین زمان این حکم را در دادگاه عالی به چالش خواهد کشید.

رهبران حزب جنبش عدالت پاکستان با اعتراض شدید به روند محاکمه عمران‌ خان گفتند که هیچ تسهیلی برای نخست وزیر و وزیر خارجه سابق برای داشتن وکیل خصوصی و دفاع از خود در دادگاه ارائه نشده است.

حزب جنبش عدالت (PTI) که ریاست آن از عمران‌ خان به یکی دیگر از چهره‌های نزدیک وی رسیده است، همواره نسبت به رویکرد گزینشی علیه اعضای این حزب و کارشکنی برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات آتی پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرده است.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان امسال به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فسادمالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1218029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =