اساتید دانشگاه در تبیین علمی انقلاب اسلامی کم‌کاری نکنند

پژوهشگر تاریخ و زندانی سیاسی زمان طاغوت از دانشگاهیان خواست تا با تبیین علمی انقلاب اسلامی و بازگویی زوایای پنهان آن، میراث گرانبهای انقلاب را بدون کم و کاست به نسل جوان منتقل کنند.

محمود بازرگانی پژوهشگر تاریخ معاصر و زندانی سیاسی زمان طاغوت در حاشیه نشست «دانشگاه خانه گفت و گو» و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد کم‌کاری برخی اساتید دانشگاه در تبیین علمی انقلاب اسلامی هستیم و مسائلی چون روزمرگی آنان را از این مهم غافل کرده است.

بیشتر بخوانید:

انقلاب اسلامی در مبارزه فرهنگی پیروز شد/ دانشگاهیان برای ابهامات نسل جدید تولید محتوا کنند

وی با تأکید بر اینکه در سایه غفلت ما دشمن در حال کارکردن و سناریونویسی است، ادامه داد: امیدواریم میراث گرانبهای انقلاب را بدون کم و کاست بتوانیم به نسل جوان ارائه دهیم. از دانشگاهیان تقاضا میکنم غفلت نکنند و با پژوهش و ارائه مقالات با تهاجم دشمن مقابله کنند و به جهاد تبیین بپردازند.

بازرگانی تصریح کرد: هنوز زوایای پنهان بسیاری از انقلاب اسلامی باقی مانده که بازگو و تبیین نشده است ضمن اینکه به دانشجویان هم توصیه میکنم صرفا برای مدرک تحصیل نکنند و تاریخ معاصر را نه یک بار بلکه چند بار مطالعه کنند.

وی افزود: دانشجویان هیچ وقت انقلاب اسلامی را با افراد نسنجند بلکه افراد را با انقلاب اسلامی مقایسه و سنجش کنند. آگاه باشید فصل الخطاب ما بیانات رهبر معظم انقلاب است و با توجه به اینکه دشمن به دنبال فرصت است شرکت در انتخابات را هم فراموش نکنند.

کتاب«سر به پای آزادی»به زودی منتشر می‌شود/بازخوانی خاطرات اسارت

این پژوهشگر تاریخ معاصر در پایان از انتشار کتاب خاطرات خود با عنوان «سر به پای آزادی» خبر داد و گفت: این کتاب در دوجلد تنظیم شده و شامل مصاحبه های بنده با کتابخانه ملی میشود و عمده مطالب هم پیرامون دستگیری و دوران اسارت در زمان طاغوت است و بخش دیگر هم به فعالیت های بعد از زندان تا 22 بهمن باز می‌گردد که ویراستاری جلد یک هم انجام شده و با اتمام کار جلد دوم به زودی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =