کارآفرینی ۴ هزار نفری طرح پویش در دانشگاه آزاد اصفهان

معاون فن‌آوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان،گفت: بیش از ۴ هزار دانشجو از میان بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجوی متقاضی طرح پویش در دانشگاه آزاد اصفهان، در حال اشتغال هم‌زمان با تحصیل‌ هستند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اصفهان، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه آیین رونمایی و افتتاح «دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد خمینی‌شهر» در رابطه با نتایج اجرای «طرح پویش» پس از گذشت ۳ سال از آغازِ آزمایشی و سپس رسمی این طرح در دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: حرکت رو به رشد طرح پویش در دانشگاه آزاد استان اصفهان با ثبت‌نام ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو و جذب و اشتغال ۴ هزار نفر از این دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه، نهادهای مختلف و بخش خصوصی، روند نویدبخشی را در پیش گرفته و با سرعت خوبی در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید:

طرح پویش، فرصت استثنایی دانشگاه آزاد اسلامی برای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان

کارآفرینی ۴ هزار نفری طرح پویش در دانشگاه آزاد اصفهان

رفع چالش کمبود نیروی انسانی

اکبر پیرستانی با اشاره به رشد تقاضای بخش خصوصی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به منظور اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی برای دانشجویان با استفاده از طرح پویش، تصریح کرد: ظرفیت پویش نه تنها کمکِ مؤثری به رشد اشتغال در کشور بوده، بلکه به پیش‌بُرد فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه نیز کمک کرده است. فراتر از دانشگاه نیز طرح پویش توانسته به معضل کمبود نیروی انسانی در بازار کار پاسخ گفته و بخش خصوصی را مشتاق به توسعه همکاری‌ها کند.

اشتغال پویشی‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان

وی در رابطه با افتتاح هم‌زمانِ شش مرکز دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر با حضور دانشجویانِ شاغل در طرح پویش، خاطرنشان کرد: آغاز به کار و افتتاح هم‌زمان خطوط تولید در شش مرکز دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که کادر مؤسس و نیروی انسانی شاغل این شرکت‌ها به‌طور کامل از اعضای خانواده دانشگاه آزاد هستند. دانشگاه به‌طور جدی از فرآیند تحقیق و توسعه (R&D) در این شرکت‌ها حمایت می‌کند و پشتیبانِ فعالیت‌های دانش‌بنیان در قالب مراکز رشد است.

کارآفرینی ۴ هزار نفری طرح پویش در دانشگاه آزاد اصفهان

معاون فن‌آوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مأموریت دانشگاه آزاد برای تبدیل به «دانشگاه نسل ۴» و جایگاه طرح پویش در این زمینه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد در حال گذر از مرحله آموزش-محور به مهارت-محور است. بنابراین دانشگاه در حوزه‌های مهارتی در حال سرمایه‌گذاریِ جدی است تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه علاوه بر آن‌که نکات آموزشی را فرا گرفته‌اند، بتوانند با تخصص داشتن در یک مهارتِ خوب، در جامعه حضور مثبت شغلی و اقتصادی فعالیت داشته باشند. بر همین اساس دانشگاه آزاد کوشیده است علاوه بر طرح پویش، با تشکیل معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، مدارک حرفه‌ای و مهارتی را نیز صادر کند.

صدور گواهی بین‌المللی برای دانشجویان

وی با تقدیر از تأسیس مرکز مشترک TMC در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، ادامه داد: با توجه به قرابتِ آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و تمایل هر دو مجموعه به تعاملِ مشترک، تأسیس «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» (TMC) در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دستورکار قرار گرفته و قطعاً رهآورد بسیار خوبی برای دانشجویان دانشگاه آزاد -از جمله اعطای گواهی‌های معتبر بین‌المللی- در بر خواهد داشت.

کارآفرینی ۴ هزار نفری طرح پویش در دانشگاه آزاد اصفهان

تحقیقات کاربردی، موتور محرک اقتصاد

پیرستانی در پایان بیان کرد: موفقیت دانشگاه آزاد استان اصفهان در اجرای طرح پویش محدود به یک واحد دانشگاهی نیست و آمار بسیار مثبتِ گزارش شده از اشتغال بیش از ۳۵۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر بیان‌گر توسعه فراگیر طرح پویش در سطح استان است. اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان در کنار استادان این دانشگاه که در رده‌بندی‌های بین‌المللی موفق به قرارگیری در میان «دو درصد دانشمندان پُر استناد جهان» شده‌اند، می‌تواند تحقیقات بنیادی را به تحقیقات کاربردی و دانش مورد نیازِ بخش‌های اقتصادی تبدیل کرده و موتور محرک رشد اقتصادی کشور باشد.

خبرنگار: فاطمه زهرا باغبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =