علت توصیه‌های فراوان به درمان با طب سنتی چیست؟

طب سنتی شامل جنبه‌های پزشکی در دانش سنتی است که در جوامع گوناگون و در نسل‌های مختلف پیش از پزشکی مدرن شکل گرفته‌است. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی؛ مجموعه‌ای از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمالی است که بر پایه نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف شکل گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شیوع بعضی بیماری‌های ناشناس یا بیماری‌های سخت که با روش‌های معمول درمان نمی‌شوند یا درمان آن‌ها بسیار سخت و زمان بر است؛ گاهی باعث می‌شود افراد به هر روش درمانی از جمله طب سنتی و روش‌های مختلف طب کلاسیک روی بیاورند؛ همان گونه که در دوران کرونا هم شاهد آن بودیم افراد برای رسیدن به درمان بهتر از روش‌های مختلفی استفاده می‌کردند. بنابراین عوامل زیادی وجود دارند که باعث روی آوردن بیشتر به طب سنتی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیابت خود با طب ایرانی کنترل کنید

سیستم‌های مختلف درمان

فرزاد کیائی، دکترای طب مکمل و مدرس بین المللی دانشگاه گرجستان درباره درمان پنج بعدی که شامل استفاده از چند روش درمانی است می‌گوید: در دنیا بیش از ۱۵۰ سیستم درمانی وجود دارد. از جمله: طب سنتی ایران، طب نوین، طب سنتی چین، طب سرخ پوستی، طب آفریقایی، طب اسکیمویی، طب سوجوک کره، ...

امروزه طب کلاسیک به دلیل سرعت روز افزون علم؛ به شدت مورد توجه دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی قرار گرفته است. بنابراین تلاش شده با توجه به این دانش ارزشمند به سیستم‌های درمانی که هزاران سال نسل بشر را از گزند بیماری‌ها حفظ کرده هم توجه و از آن‌ها هم استفاده شود.

در درمان پنج بعدی هم به همه این موارد توجه شده است؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت تلفیقی از سیستم‌های مختلف درمان به شمار می‌روند.

نگاه طب قدیم به انسان

به گفته دکترای طب مکمل در گذشته حکما و اطبای ملل مختلف به این نتیجه رسیده بودند که وجود انسان از جسم، انرژی و قوای مختلف تشکیل شده است. پزشکان چینی از هزاران سال پیش انسان و تمام موجودات را حاصل انرژی متراکم «چی Qi» می‌دانستند.

امروزه فیزیک کوانتوم معتقد است بدن انسان جایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم و در حقیقت با امواج الکترومغناطیسی کار می‌کند؛ ترکیبی از الکتریسیته و مغناطیس. همه این موارد هم به یک موضوع اشاره دارد و این است که برای سلامتی و درمان بدن باید به جسم و انرژی‌های بدن توجه داشت و در صورت وجود اختلال آن‌ها را بالانس کرد تا درمان اتفاق بیفتد.

طب کلاسیک

کیائی می‌گوید: در طب کلاسیک پزشکان تلاش می‌کنند با نگاه مولکولار، المان‌های مختلف بدن انسان را که از تعادل خارج شده‌اند شناسایی و بالانس کنند و در واقع این روش را راه مناسب درمان می‌دانند. اما در طب شرقی و طبیعی اعتقاد بر این است که باید فیزیک بدن، یعنی جسم و بخش متافیزیکی آن یعنی انرژی‌ها و نیروها را متعادل و بالانس نگاه داشت.

درمان پنج بعدی

به گفته دکترای طب مکمل درمان پنج بعدی روش ابداعی با بیست سال کار تحقیقاتی نامحسوس است که با تلفیق علوم، طب کلاسیک، طب سنتی ایران، طب پیشگیر ژاپن، طب سوزنی چین و روان شناسی، با شناسایی منشاء بیماری‌ها بدن را از لحاظ اسکلت و ستون فقرات، اخلاط، انرژی‌ها و نیروها، مولکولار، روان، بالانس و درمان می‌کند و بدن را به ماکزیمم توان ممکن خود می‌رساند.

در سیستم درمان پنج بعدی، بیمار از همه راه‌های تشخیصی و درمان عبور بررسی می‌شود. این راه‌ها عبارتند از

طب سنتی ایران: برای تشخیص منشاء بیماری با روش شناسایی مزاج، اصلاح تغذیه و سبک زندگی، داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، اعمال یداوی (بادکش، حجامت، فصد، ماساژ، غمز

طب پیشگیر ژاپن (یومی هو تراپی) : تشخیص وضعیت اسکلت بدن و لگن خاصره و بالانس آن طب سوزنی چین: بالانس انرژی‌های بدن با ایجاد تعادل در مریدین‌های بدن

روان شناسی: بالانس روانی بیمار

طب کلاسیک: استفاده از آخرین تکنولوژی علوم آزمایشگاهی، عکس‌ها، گرافی‌ها، اسکن‌ها و آخرین اطلاعات در حوزه تغذیه، دارو و مکمل... در این پروسه طبیعی و کم هزینه، علاوه بر درمان کم خطر و معمولاً غیر تهاجمی، ضمن درمان بیماری اصلی، بسیاری از مشکلات و اختلالات فرعی بیمار نیز بر طرف و درمان می‌شود.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1219100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =