جزئیات ۲ انفجار در پاکستان / حداقل ۲۰ نفر کشته شدند

مقام‌های محلی پاکستان امروز چهارشنبه اعلام کردند در پی دو انفجار نزدیک دفاتر نامزدهای انتخاباتی در استان جنوب غربی بلوچستان این کشور دستکم ۲۰ نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به گفته مقام‌های محلی پاکستان، در پی دو انفجار امروز نزدیک دفاتر نامزدهای انتخاباتی در استان جنوب غربی بلوچستان پاکستان دستکم ۲۰ نفر کشته شدند؛ انفجارهایی که نگرانی‌های امنیتی را یک روز قبل از انتخابات سراسری در این کشور تشدید کرده است. برخی منابع تعداد کشته‌شدگان را تا ۲۷ نفر هم اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵ تروریست خطرناک داعشی در عراق به هلاکت رسیدند

انفجار اول مقابل دفتر یک نامزد مستقل در ناحیه پشین رخ داد که ۱۲ کشته برجای گذاشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، انفجار دوم در منطقه قلعه سیف‌الله در ۱۵۰ کیلومتری انفجار اول رخ داد که گفته می‌شود هشت قربانی داشته است. در این دو انفجار تعداد زیادی هم زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

در یک هفته گذشته حوادث خشونت‌آمیزی در استان‌های بلوچستان پاکستان و خیبر پختونخوا رخ داده است. افراد مسلح دوشنبه ۱۶ بهمن به یک پاسگاه پلیس خیبر پختونخوا پاکستان حمله کردند که در نتیجه آن حداقل ۱۰ مامور کشته و شش نیروی پلیس زخمی شدند.

پلیس در تلاش برای مشخص کردن علت انفجارهای امروز است و مجروحان به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

مقام‌های بلوچستان پاکستان اعلام کردند به‌رغم انفجارهای امروز، رای‌گیریِ فردا طبق برنامه انجام خواهد شد. جان اچکزی، وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها این روند مهم دموکراتیک را تضعیف یا تخریب کنند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1219301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =