آیا مصرف ویتامین D زنان را چاق می‌کند؟

محققان دریافتند زنانی که روزانه ۲ هزار واحد ویتامین D مصرف می‌کردند، بهبودهایی در حافظه و یادگیری داشتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مطالعه ای در دانشگاه راتگرز ایالت نیوجرسی آمریکا درباره چگونگی تاثیر ویتامین D بر عملکرد شناختی افراد مسن را روشن کرده است. ویتامین D که به دلیل نقش حیاتی آن در سلامت استخوان‌ها شناخته می شود، می تواند از طریق نور خورشید و مکمل‌ها به دست آید. همچنین اعتقاد بر این است که بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

۲۰ خطر مصرف خودسرانه و بالای ویتامین دی

مطالعه راتگرز به طور خاص تاثیر ویتامین D بر حافظه و زمان واکنش را در زنان دارای اضافه وزن و چاق بین ۵۰ تا ۷۰ سال بررسی کرد. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند.

گروه اول دوز توصیه شده روزانه ۶۰۰ واحد (IU) ویتامین D را به مدت یک سال مصرف کردند. گروه دوم ۲هزار واحد در روز و گروه سوم ۴هزار واحد در روز مصرف می کردند.

محققان دریافتند زنانی که روزانه ۲هزار واحد ویتامین D مصرف می کردند، بهبودهایی در حافظه و یادگیری داشتند. با این حال معلوم شد که میزان واکنش آنها به رویدادهای اطراف تفاوت دارد.

در گروه ۲هزار واحد در روز، روندی به سمت زمان‌های واکنش کندتر وجود داشت و در گروه ۴هزار واحد، زمان واکنش به طور قابل‌توجهی کندتر بود. این کاهش زمان واکنش مهم است زیرا ممکن است خطر بالا بردن عدم تعادل و افتادن هنگام راه رفتن و شکستن استخوان‌ها را به ویژه در افراد مسن افزایش دهد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد و برخی آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر زوال عقل کمک کنند.

این تحقیقات در مجله گرونتولوژی (Journals of Gerontology) دانشگاه نیوجرسی منتشر شده است. این تحقیق از این لحاظ مهم است که آخرین نمونه علمی تاثیر ویتامین D بر افراد مسن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =