زاکانی: امسال بیش از ۵ میلیون گردشگر به کشورمان آمدند

شهردار تهران با بیان اینکه دشمنان ایران تصویر غیر واقعی از کشورمان برای جهانیان ترسیم می‌کنند، گفت: حضور گردشگران خارجی می‌تواند مروج بزرگی و عظمت مردم بوده و تصویر درستی از ایران به جهان ارائه کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی عصر سه‌شنبه در نشست تخصصی تبیین نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: شهرنشینی، زیرساخت‌ها و مردم شهرها می‌توانند کانون مولد و سازنده برای کشور و جهان باشند و رخ‌نمایی جدیدی از شهرها به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید:

واکنش زاکانی به ادعاهای مدیرعامل ایران خودرو


وی افزود: تمدن تاریخی و کهن، تنوع اقلیم و در کنار هم قرار گرفتن اقوام و ادیان، شرایط و جذابیت‌های خاصی در ایران ایجاد کرده که برنامه ریزی برای معرفی آن به گردشگران خارجی حائز اهمیت است.

شهردار تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی و نقش آن در ایجاد تحولات منطقه‌ای و جهانی به جذابیت‌های کشورمان افزوده بطوریکه امروز کسی نمی‌تواند اثرگذاری جهانی و الهام بخشی و الگو دهی انقلاب اسلامی را نفی کند.

وی ادامه داد: آنچه درباره مدیریت شهری باید انجام شود، ولی هنوز محقق نشده، احیای اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی مربوط به شوراها و شهرداری‌هاست که باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

زاکانی در ادامه گفت: در حوزه گردشگری، جمعیت کشور ظرفیت بی‌نظیری در زمینه آشنایی گردشگران با فرهنگ ایران است و اقوام ایرانی افق درخشان این بخش هستند.

شهردار تهران یادآور شد: طی ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری بیش از پنج میلیون گردشگر به کشورمان آمدند که رشد ۵۸ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و این مایه مباهات است.

وی اضافه کرد: دشمنان علاقه ندارند ظرفیت‌های ایران در منظر گردشگران خارجی قرار گیرد لذا آنچه که از کشورمان در جهان ترسیم شده واقعی نیست.

زاکانی افزود: حضور گردشگر خارجی علاوه بر اینکه می‌تواند ترویج دهنده بزرگی و عظمت مردم ایران باشد در گسترش ایران دوستی، آشنایی با انقلاب اسلامی و انتقال پیام مردم ایران به جهانیان هم حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی ظرفیت‌های مدیریت شهری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در تهران بهترین همکاری و پیوستگی را با نهادها داریم و نهایت سود را از این همکاری برده‌ایم.

شهردار تهران در ادامه صیانت از میراث، امکانات و هویت را از نتایج این همکاری برشمرد و افزود: این همکاری علاوه بر آثار مثبت فرهنگی در حوزه اقتصاد هم می‌تواند منجر به تقویت اقتصاد خانوار و شهر شود.

زاکانی یادآور شد: در شهرداری تهران پیگیر تشکیل سازمان گردشگری هستیم و مسیری را دنبال می‌کنیم که بیشترین و بهترین خدمت را برای مردم و گردشگران داشته باشد

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران تا ۲۶ بهمن‌ماه دایر است و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر امکان بازدید دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =